Busnex podsumowuje elektryczne testy E12 w Polsce
Demonstracyjny Yutong E12 przejechał w ciągu ostatnich trzech ostatnich miesięcy aż 15 000 km. I to w trzy miesiące!
To pokazuje, że polska seria testów stała się dobrą okazją dla krajowych przewoźników do gruntownego sprawdzenia tego modelu. Polski przedstawiciel chińskiego producenta – firma Busnex Poland – przyjęła tutaj jasną strategię - żadnych prezentacji i przejazdów – tylko czyste testy w regularnym ruchu. Największy dystans pokonany na jednym ładowaniu to ponad 470 km; a autobus po całej Polsce jeździł wyłącznie „na własnych kołach”.
Polskie tournée
Do tej pory możliwości chińskiego autobusu sprawdziły m.in. takie firmy, jak: MZK Jelenia Góra, KM Płock, MPK Łomża, KZK oraz KPKM Białystok. O tym elektrycznym sprawdzianie pisaliśmy w InfoBusie m.in. TUTAJ
To jednak nie koniec. W najbliższych dniach elektryczne demo odwiedzi kolejne przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej. A dodatkowo Busnex Poland planuje testy w pełni zerooemisyjnego autobusu z ogrzewaniem elektrycznym w warunkach zimowych. Do tego na wiosnę ma pojawić się w Polsce najnowszy model U12 – o którego testach w Tallinie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Elektryczne wnioski
Jakie są pierwsze wnioski z trzy miesięcznej eksploatacji Yutonga E12 w Polsce? Zdaniem wielu firm ten model jest w stanie zastąpić 1 do 1 autobus zasilany silnikiem diesla. Wszyscy testujący podkreślali jego duży zasięg na jednym ładowaniu oraz niskie koszty eksploatacji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Zakończyliśmy dwutygodniowe testy autobusu elektrycznego marki Yutong model E12. Rezultaty są bardzo pozytywne i niezmiernie obiecujące we względu na koszt obsługi – informuje MZK Jelenia Góra”
Dane zebrane przez MZK podczas jeleniogórskiego sprawdzianu są następujące:
- łączny przebieg 2213 km;
- średnie zużycie energii elektrycznej na poziomie 0,75kWh /km
- maksymalny zasięg na jednym ładowaniu - 369,9 km
- średni koszt 100 km - 37,20 zł netto.
-"W porównaniu z silnikiem diesla oznacza to, że koszt eksploatacji elektrobusu jest o ok. 75 % mniejszy" – podsumowuje swoje wnioski MZK Jelenia Góra.
Zobaczymy, jak E12 spisze się w zimie, a przede wszystkim czekamy na test w Polsce najnowszego modelu U12, który jest dedykowany do dużych flot. Tym samym Yutong zaczyna segmentować swoje dwa miejskie modele oferowane w Europie: U12 to wersja premium dla dużych miast, natomiast E12 to wersja budżetowa dla przedsiębiorstw z chudszym portfelem.