Busnex dostarczy i autobusy, i ładowarkę do Bielska Podlaskiego
23 sierpnia Urząd Miejski w Bielsku Podlaskim dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup ładowarki do autobusów elektrycznych.
16 sierpnia miasto otrzymało oferty od trzech firm, w tym także od firmy Busnex Poland, która wcześniej wygrała tutaj przetarg na dostawę elektrobusów - dwóch egzemplarzy Yutong E8. Teraz samorząd będzie miał komplet - i autobusy, i ładowarkę od jednego dostawcy. Zamówienie to ma dotację w ramach unijnego projektu pn. „Niskoemisyjny transport publiczny i bezpieczna komunikacja na terenie Bielska Podlaskiego”.
TRZECH CHĘTNYCH
Bielsk Podlaski wybierał najkorzystniejszą propozycję spośród trzech ofert. Od:
- Elektrometal S.A. – cena 233 208,00 PLN,
- Ekoenergetyka-Polska S.A. – cena 312 759,48 PLN,
- Busnex Poland S.A. – cena 231 240,00 PLN.
Kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tej inwestycji to 391.386,00 PLN. Zatem wszystkie złożone oferty zmieściły się w szacunkach zamawiającego. Wybór najkorzystniejszej oferty oparto o dwa kryteria:
- cenę (60%),
- okres gwarancji (40%).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W tej sytuacji Elektrometal z gwarancją na 60 miesięcy otrzymał 99,49 pkt.; Ekoenergetyka-Polska z gwarancją na 60 miesięcy - 84,36 pkt., a Busnex Poland także z gwarancją na 60 miesięcy – 100 pkt. Tym samym warszawska spółka pokonała Elektrometal zaledwie o 0,51 pkt. Nieźle.
Bielskie ładowarki
Przypomnijmy, że przedmiotem bielskiego zamówienia była dostawa 2 sztuk mobilnych ładowarek do autobusów elektrycznych o następującej specyfikacji: ładowarki muszą być fabrycznie nowe – rok produkcji nie wcześniej niż 2022, muszą zapewniać moc ładowania plug-in 60kW przy ładowaniu jednego autobusu i 2 x 30kW przy jednoczesnym ładowaniu dwóch autobusów, muszą być kompatybilne z autobusami Yutong E8. Wymagany termin realizacji zamówienia to 130 dni od dnia podpisania umowy.
Dodajmy na koniec, zgodnie z zawartą umową z Busnex Poland, komunikację miejską w Bielsku Podlaskim zasilą dwa egzemplarze Yutong E8. Ten niemal 9-metrowy autobus posiada akumulatory generujące ponad 250 kWh, dzięki czemu może pokonać na jednym ładowaniu nawet 350 kilometrów. Jest z powodzeniem wykorzystywany przez Lidzbark Warmiński do obsługi komunikacji publicznej, jak również przez gminę Bobowa jako autobus szkolny. Kolejnymi samorządami, które wybrały model E8, są miasto Iława i gmina Giżycko.