Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

BUS2BUS z ministrem transportu. W Niemczech [FILM]

infobus
19.04.2021 07:00

15 kwietnia miała miejsce wirtualna, specjalna edycja niemieckich targów BUS2BUS.

Całość składała się z czterech części: BUS2Inspire, BUS2Explore, BUS2Insights oraz Sustainability Award. Ich celem było przekazanie najnowszych informacji w zakresie ekologicznej mobilności, a najważniejszym punktem spotkania było przemówienie niemieckiego federalnego ministra transportu, Andreasa Scheuera. Bardzo chcielibyśmy, aby polski rząd przywiązywał podobna wagę do autobusowego transportu, jak nasi zachodni sąsiedzi. Marzenie…

1,2 mld euro

Zdaniem niemieckiego ministra transportu w przypadku rozwoju rynku autobusów elektrycznych jest jeszcze wiele do zrobienia.

-„Aby osiągnąć nasze cele klimatyczne w dłuższej perspektywie, musimy mocniej polegać na napędach alternatywnych” - powiedział Scheuer w czwartek). – „To oznacza odnowę 80 000 autobusów, w tym 55 000 w lokalnym transporcie publicznym. To ogromne zadanie.”

Minister podkreślił też wysokie koszty inwestycji w autobusy elektryczne

-„Autobusy z alternatywnymi napędami nie są obecnie ekonomicznie konkurencyjne w stosunku do autobusów z silnikami wysokoprężnymi ze względu na wysokie koszty inwestycyjne” - powiedział Scheuer podczas internetowej edycji targów pojazdów Bus2Bus. –„Dlatego rząd federalny chce promować i dotować zakup autobusów z napędem bateryjnym, ogniwami paliwowymi lub biometanem, a także trolejbusów.”

Zdaniem Andreasa Scheuera do 2024 r. byłoby to potężna kwota 1,2 mld euro, a zatwierdzenie tego programu przez Komisję Europejską spodziewane jest w tym kwartale.

-„Jak tylko te fundusze zostaną odblokowane, rozpoczniemy promocję” - powiedział Scheuer.

Problemy i nagrody

Podczas wirtualnego spotkania BUS2BUS głos zabrali także prywatni przewoźnicy autobusowi, których najbardziej dotyka kryzysy wywołany pandemią.

-„Mamy ogromne problemy” - powiedział Karl Hülsmann, prezes Federalnego Stowarzyszenia Niemieckich Przedsiębiorców Autobusowych (bdo). – „Dlatego konieczne jest rozszerzenie pomocy państwa także o operacje mieszane, gdzie turystyka występuje razem z usługami regularnymi”.

Równolegle 15 kwietnia odbyło się uroczyste wręczenie nagrody czasopisma „busplaner”. Nagrodę otrzymał m.in. Solaris Urbino 15 LE electric w kategorii „autobus elektryczny”. Zobaczcie to na filmie:

Zwycięzcami piątej międzynarodowej nagrody Busplaner 2021 zostali:

  •     Autobus elektryczny: Solaris Bus & Coach - Solaris Urbino 15 LE electric
  •     Autobus na gaz ziemny: Iveco Bus - Crossway LE Natural Power (CNG)
  •     Hybrydy: CM Fluids AG - CMF Bus
  •     Minibusy i midibusy: MAN Truck & Bus Niemcy - MAN eTGE Kombi
  •     Autokar: Volvo Buses Germany - Volvo 9700 DD
  •     Autobus międzymiastowy: MAN Truck & Bus Germany - MAN Lion’s Intercity
  •     Autobus wodorowy: ogniwo paliwowe z silnikiem protonowym / rozszerzenie zasięgu ogniw paliwowych HyRange®
  •     Wyposażenie pojazdu: Valeo Thermal Commercial Vehicles Germany - UV purifer
  •     Komponenty pojazdu: Konvekta AG - EmCO2s - Ecological Mobile CO2 System
  •     Zarządzanie flotą i telematyka: Voyages Emile Weber - RoadbookMobile
  •     Infrastruktura: Nexxtlab & Voyages Emile Weber - FeederFLEX
  •     Opony: Michelin - MICHELIN X® INCITY ™ EV Z
  •     Serwis: Werbas dla warsztatów autobusowych

Nagrody  busplaner 2021 zostały uzupełnione specjalnymi nagrodami dla organizatorów wycieczek autobusowych, firm transportowych oraz w kategorii „”.

Organizator wycieczek autobusowych

    1. miejsce: wycieczki Hörmann

    2. miejsce: Twerenbold Reisen

    3 miejsce: Jomotours

Świat destynacji i przygód

    1. miejsce: Europa-Park

    2. miejsce: Gasteiner Bergbahnen AG

    3. miejsce: nie przyznano

Firmay przewozowe

    1. miejsce: ESWE Verkehr, Wiesbaden

    2 miejsce: Rhein-Main-Verkehrsverbund

    3 miejsce: WSW mobil

Nagrodzony Solaris

-„Cieszymy się, że wkład Solarisa w rozwój zrównoważonego transportu w Europie jest zauważany. Ekspansja technologii bezemisyjnych ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia neutralności klimatycznej. Nasz najnowszy model autobusu elektrycznego to kolejny krok w umożliwieniu decydentom miast i przewoźnikom transformacji na mobilność ekologiczną”, powiedział Christian Goll, dyrektor zarządzający Solaris Deutschland GmbH podczas odbierania statuetki.

Urbino 15 LE electric to pierwszy autobus elektryczny Solarisa, który jest dedykowany zarówno do przewozów miejskich, jak i międzymiastowych. Ta cecha, stanowiąca niezwykle istotny krok naprzód w transformacji transportu na bezemisyjny, stała się kluczowym argumentem jury, decydującym o przyznaniu nagrody. Autobus jest znakomitą ekologiczną alternatywą dla modeli spalinowych wykorzystywanych obecnie w segmencie pojazdów międzymiastowych. To odpowiedź na zapotrzebowanie przewoźników europejskich i całkowicie bezemisyjna alternatywa w tej klasie dla autobusów napędzanych CNG.

Nagroda przyznana w tegorocznej edycji konkursu „Busplanera” nie jest pierwszą zdobytą przez producenta. Do tej pory Solaris otrzymał wyróżnienia w kategoriach „Pojazd koncepcyjny” za Urbino 12 hydrogen (2019 rok) oraz „Innowacja roku” za nowe Urbino 12 electric (2018), Urbino 18,75 electric (2014) i Urbino 8,9 LE electric (2012).

Huss Busplaner 2021 1
Huss Busplaner 2021 1

Na zdjęciu (od lewej): Kerstin Kube-Erkens (Senior Product Manager, Messe Berlin. J), Christian Goll (dyrektor zarządzający Solaris Deutschland GmbH). Fot. André Baschlakow