Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bus Center vs. Bus Service w Warcie Bolesławieckiej o autobus szkolny

infobus
24.12.2023 13:08

Gmina Warta Bolesławiecka rozstrzygnęła dwuczęściowy przetarg na dostawę busa i autobusu szkolnego na potrzeby dowozu dzieci do szkół.

O ile, w części dotyczącej busa udało się wybrać wykonawcę, o tyle w części autobusowej, przetarg unieważniono, przez brak ofert. Na tym jednak zamawiający nie poprzestał.  Zdecydowano się na procedurę negocjacyjną, która ostatecznie wyłoniła zwycięzcę również co do autobusu szkolnego.

Dostawcy wybrani

Jak już wspomnieliśmy, zamówienie składało się z dwóch części:

  • część 1 - zakup i dostawa autobusu dla Gminy Warta Bolesławiecka na potrzeby dowozu uczniów do szkół,
  • część 2 - zakup i dostawa busa dla Gminy Warta Bolesławiecka na potrzeby dowozu uczniów do szkół.

W części 1 zamawiający nie otrzymał żadnych ofert, toteż przetarg unieważniono. Zamawiający jednak na tym nie poprzestał i podjął negocjacje tylko w zakresie części 1. Doprowadziły one do wyboru oferty od firmy ABP BUS & COACH sp. z o.o. sp. k. Umowa z wykonawcą została zawarta w dniu 4 grudnia.

 Z kolei w części 2 – wpłynęły dwie oferty:

  • BUS- CENTER TOMASZ GAD – cena 533 820,00 PLN brutto,
  • Biedulewicz Jerzy Jan Przedsiębiorstwo Usługowe Bus Service – cena 596 550,00 PLN brutto.

Spośród złożonych ofert, zamawiający zdecydował, że najkorzystniejszą z nich złożyła firma BUS-CENTER. Umowa z tym wykonawcą została zawarta również 4 grudnia.

Wykonawcy będą mieli 6 miesięcy na dostawę busa i autobusu.

Warta Bolesławiecka wybrała dostawców szkolnych autobusów
Warta Bolesławiecka wybrała dostawców szkolnych autobusów / fot. Bus Center

Autobus i bus szkolny

Zamawiany autobus szkolny ma mieć długość w przedziale 11,5 – 12,15 m, a jego wysokość nie może przekroczyć 3,5 m. Pojazd ma być wyprodukowany w 2024 roku. Będzie on wyposażony w minimum 53 miejsca siedzące. Silnik autobusu będzie napędzany olejem napędowym. Jego moc powinna wynieść minimum 260 kW. W przedziale pasażerskim znajdą się półki bagażowe podsufitowe oraz fotele wyposażone w podłokietniki minimum od strony przejścia i w pasy bezpieczeństwa.

Z kolei nowy bus szkolny powinien być wyprodukowany w 2023 lub 2024 roku. Ma on przewieźć 22 pasażerów plus kierowcę. Będzie to pojazd napędzany olejem napędowym z silnikiem o mocy minimum 170 KM. Bus będzie posiadał półki bagażowe podsufitowe co najmniej z lewej strony. Pasażerowie pojadą na fotelach miękkich, tapicerowanych. Wszystkie fotele mają być skierowane przodem do kierunku jazdy i wyposażone w indywidualne pasy bezpieczeństwa.

Więcej informacji na temat specyfikacji szkolnych autobusów znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/828541