Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Budapeszt odbiera pierwsze Citaro

infobus
06.05.2013 18:42
Firma VT Transman GmbH odebrała pierwsze egzemplarze Mercedes-Benz Citaro. Inauguracyjna transza 56 szt. nowych autobusów zgodnie z umową zameldowała się 30 kwietnia 2013 r. w Budapeszcie. Do dostarczenia zostało jeszcze 103 szt. z łącznej puli 159 szt. zamówionych pojazdów. Łącznie na Węgrzech ma pojawić się 80 szt. w wersji solo, 12-metrowej oraz 79 szt. w wersji przegubowej, 18-metrowej. Wszystkie mają być w lipcu br. wprowadzone do normalnej obsługi linii autobusowych w stolicy Węgier. O skali kontraktu świadczy fakt, że w przekazaniu autobusów wziął udział TillOberwörder, szef Daimler Buses oraz premier Węgier, Viktor Orbana. W uroczystości wzięli udział także burmistrz Budapesztu,IstvánTarlós, szef budapesztańskiego Zarządu Transportu,DávidVitézy oraz przedstawiciele zarządu przewoźnika VT Transman GmbH:MessrsMátyásDósa i PéterSzepesi. Zrealizowana dostawa to efekt podpisanej w listopadzie 2012 r. umowy na zakup łącznie 159 szt. niskopodłogowych autobusów Mercedes-Benz Citaro II generacji. Decydując się na ten model węgierskie miasto wybrało jeden z najbardziej zaawansowanych autobusów dostępnych obecnie na rynku. Ponadto Citaro to także najskuteczniejszym autobus miejski wszechczasów. Jego wynik to ponad 33.000 sprzedanych egzemplarzy w ciągu zaledwie 14 lat.
Mercedes-Benz Citaro w barwach VT Transman GmbHPrzekazania Citaro w Budapeszcie. Od lewej stoją: MátyásDósa - VT Transman GmbH;Viktor Orban –premier Węgier, IstvánTarlós –burmistrz Budapesztu;TillOberwörder –szef Daimler Buses i DávidVitézy, szef Zarządu Transportu w BudapeszciePrzekazania Citaro w Budapeszcie. Od lewej stoją: MátyásDósa - VT Transman GmbH i TillOberwörder –szef Daimler Buses
Budapesztańskie Citara są wyposażone w silniki Diesla EEV, które już w przyszłym roku zostaną stopniowo wyparte przez nowej jednostki Euro 6. Dzięki niskiej podłodze z pojazdów mogą swobodnie korzystać osoby starsze i o ograniczonej sprawności ruchowej. Przestrzeń pasażerska został wyposażona w monitoring, który ma skutecznie ochronić wnętrze przed atakami wandali, a także zapewnić wyższe bezpieczeństwo samemu kierowcy. Warto również podkreślić krótki czas realizacji zamówienia i punktualne wywiązanie się z terminu pierwszej dostawy –zdaniem producenta ten sukces zagwarantowała ścisła współpraca dwóch fabryk EvoBus –w Mannheim i Neu-Ulm.