Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Budapeszt na II etapie zakupu 80 e-busów. Bez BYD i Solarisa

infobus
12.07.2021 15:00
Operator transportu publicznego w Budapeszcie – spółka Budapesti Közlekedési Zrt. zaprosiła sześciu wybranych oferentów do II etapu w przetargu na dostawę 80 autobusów elektrycznych dla stolicy Węgier.

Elektryczne postępowanie BVK prowadzi od marca – teraz mamy kolejny krok.

10 chętnych

BKV chce kupić 80 nowych niskopodłogowych elektrycznych autobusów miejskich solo klasy MAXI ze standardowym ładowaniem plug in. W pierwszym etapie negocjacji zgłosiło się do tego postępowania łącznie 10 producentów i importerów. To:

  • Belkommunmash,
  • CS-Process Engineering Ltd.
  • Ebusco
  • EvoBus
  • Goldi Mobility Kft.
  • Karsan
  • MAN
  • Škoda Electric
  • SOR
  • Volvo

Sześciu wybranych

Z tej grupy wymogi BKV spełniło sześć firm. I to one otrzymały szczegółową dokumentację przetargową, aby móc złożyć wiążące oferty. Do drugiej fazy przetargu spółka zaprosiła:

  • EvoBus
  • Goldi Mobility Kft.
  • MAN
  • Škoda Electric
  • SOR
  • Volvo

Przy ocenie ofert ofert Węgrzy wezmą pod uwagę trzy kryteria: cenę oferty (70%), czas dostawy i gwarancję.

186245789 4186578374733952 3228392527032933508 N
186245789 4186578374733952 3228392527032933508 N 1

Dwóch nieobecnych

W budapesztańskim postepowaniu najbardziej brakuje nam dwóch europejskich e-liderów - firm BYD Europe oraz Solaris Bus & Coach.

Chiński producent jest niewątpliwie największym pechowcem przetargu BVK. Spółka, która posiada fabrykę elektrobusów na Węgrzech, została wykluczona z najważniejszego kontraktu na tym rynku z powodu … błędu administracyjnego. BYD za pośrednictwem systemu elektronicznego nieumyślnie wycofał swój wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu i mimo złożenia reklamacji został z niego wykluczony.

Z kolei brak Solarisa w elektrycznym peletonie można wyjaśnić liczbą oferentów w Budapeszcie. Przy swoich licznych kontraktach, walka „do ostatniego forinta” nie zawsze się opłaca, a producent z Bolechowa ma i tak w stolicy Węgier bardzo silną pozycję poprzez dostawy trolejbusów.