Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bruksela zamawia kolejne Volvo. Z Wrocławia [FILM]

infobus
20.05.2020 15:00

Brukselski przewoźnik STIB skorzystał z opcji i rozszerzył wcześniejszezamówienie na zakup nowych autobusów hybrydowych.

To oznacza, że do stolicy Belgii trafi nie 110 hybryd tylko aż238! Wszystkie będą pochodziły w wrocławskiej fabryki szwedzkiego koncernu.

Prawo opcji

Firma STIB-MIVB Bruksela przyznała w 2018 roku zamówienie nazakup 110 autobusów hybrydowych marce Volvo. Pojazdy te zostały dostarczone imusiały się na tyle dobrze spisać w normalnej eksploatacji,. że przewoźnikzdecydował się skorzystać z prawa opcji i rozszerzył ten kontrakt o dodatkowe 128autobusów hybrydowych

Oprócz samych autobusów, zamówienie obejmuje obsługępojazdów i serwis akumulatorów. Podobnie, jak pierwsza partia pojazdów, tak inajnowsze hybrydy zostaną wyposażone w system zarządzania flotą Volvo Buses.

Nowa partia 128 autobusów zostanie dostarczona w 2021 roku.Cel Brukseli jest jeden: stopniowe przejście całej miejskiej floty na napędelektryczny.

Mówią obie strony

-„To bardzo inspirujące, że Bruksela i STIB-MIVB kontynuująrozwój zrównoważonego systemu transportu publicznego, nawet w tych trudnychczasach. Zrównoważony rozwój będzie nadal jednym z głównych priorytetów miast, amy jesteśmy dumni, że jesteśmy częścią tego trendu. Nasze autobusy hybrydowe toważne i wszechstronne narzędzie, które jest potrzebne do stworzeniazrównoważonego i atrakcyjnego systemu transportu miejskiego przyszłości. Dziękinaszej wysoce zaangażowanej i kompetentnej lokalnej sieci serwisowej zapewnimy teżnajwyższą niezawodność i niezawodność oraz silną obsługę klienta „- powiedział HåkanAgnevall, prezes Volvo Buses.

Z kolei Renaud de Saint Moulin, starszy wiceprezes ds. systemówtransportowych w STIB-MIVB podkreślił: – „Sieć autobusowa w Brukseli rozwijasię szybko w dwóch uzupełniających się osiach: transformacja energii z jednejstrony i przeprojektowanie tras w celu zwiększenia oferty transportupublicznego o prawie 30%. I to w ciągu kilku miesięcy. Flota hybrydowa Volvojest ważnym elementem składowym, który umożliwia STIB podołaniu temu wyzwaniu. Pamiętam,jak Volvo opracowało w latach 80. i 90. dla Brukseli świetną serię B59, która umożliwiłanam znaczną ewolucję poziomu usług. Teraz – dzięki nowej serii Volvo 7900Hybrid – ponownie zwiększamy jakośćnaszych usług i ograniczamy negatywny wpływ transportu na środowisko.”

Trochę techniki

Dodajmy na koniec, że układ hybrydowy w Volvo 7900 Hybridjest tak skonstruowany, że pojazd napędzany całkowicie energią elektryczną możejechać nawet z prędkością do 20 km / h. Przy wyższych prędkościachautomatycznie załącza się mały silnik Diesla. Akumulatory autobusu są ładowaneprzez energię odzyskaną podczas hamowania, więc nie jest wymaganainfrastruktura ładowania. Zużycie paliwa i emisja CO2 są o 25–40 procent niższeniż w przypadku odpowiedniego autobusu z silnikiem Diesla, a emisje cząstek itlenków azotu zredukowane o 50 procent.

A teraz zobaczcie jak wyglądają hybrydy Volvo z .. lotu ptaka: