Bruksela stawia na hybrydy Iveco i Volvo. Elektryki od Solarisa
Belgijski przewoźnik STIB-MIVB dynamicznie odnawia swoją brukselskąflotę i po kontrakcie dla Solarisa na 25 autobusów elektrycznych, teraz mamy hybrydoweumowy z Iveco Bus i Volvo na łącznie 235 hybryd.
Autobusowe zakupy zostały poprzedzone wakacyjnym testem, podczasktórego operator w ciągu dwóch miesięcy sprawdził trzy autobusy: Volvo 7900Hybrid, Iveco Urbanway 12 Hybrid i Solaris Urbino 12 Hybrid. Po tym teście firmazamówiła następujące pojazdy:
-
141 przegubowych autobusów hybrydowych Iveco Urbanway 18Hybrid
-
90 standardowych autobusów hybrydowych Volvo 7900 Hybrid
Do tego ekologiczna flota została uzupełniona o:
-
7 elektrycznych midibusów Solaris Urbino 8,9LE electric
-
5 standardowychautobusów elektrycznych Bluebus z grupy Bolloré
-
25 przegubowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 18electric – o tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
W efekcie do końca 2019 r. Brukselawprowadzi do ruchu aż 268 nowych pojazdów i zwiększy przepustowość autobusowej siecio 32%. Największym wygranym jest spółka Iveco Bus, która otrzymała od STIB-MIVBkontrakt na dostawę aż 141 szt. przegubowych autobusów miejskich przegubowych znapędem hybrydowym. Reszta (minus cztery sztuki Bluebus) zostanie wyprodukowanaw polskich zakładach Solarisa i Volvo.
Hybrydowy wybór
-„Wraz z wprowadzeniem tych nowych pojazdów, firma STIB-MIVBzwiększy całkowitą przepustowość swojej sieci autobusowej o jedną trzecią dokońca 2019 roku. Równoleglepasażerom otrzymają większy komfort. Jestemdumny, że jesteśmy częścią mobilnej rewolucji w Brukseli – obok Iveco Bus, kluczowego partnera wzrównoważonym transporcie „- powiedział Brieuc de Meeys, dyrektorgeneralny STIB-MIVB.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Umowa ze STIB-MIVB pozycjonuje nas jako lidera wekologicznych rozwiązaniach transportu publicznego w Europie. Cieszymy się zotrzymania tego ważnego zamówienia. To kolejny strategiczna umowa CNHIndustrial Group w Belgii”- dodał Sylvain Blaise, wiceprezes Iveco i szefdziału Global Bus Devision.
Wartość belgijskiego kontraktu Iveco to około 74,35 milionóweuro plus około 17 milionów euro na umowę serwisową.
Z kolei kwota inwestycji w standardowe hybrydy Volvo osiągawartość 42,5 milionów euro.
Brukselski standard
Zamówione autobusy – Urbanway 18 Hybrid – mogą pomieścić do103 osób każdy. Ich układnapędowy to silniki FPT Euro 6C plus system hybrydowy firmy BAE, który m.in. zarządzasilnikiem elektrycznym, systemem rekuperacji i funkcją „Arrive &Go”, która ma na celu umożliwienie pełnej pracy w trybie akumulatorowym naprzystankach i światłach.
Wten sposób zużycie paliwa zmniejsza się o około 30 procent w porównaniu zautobusami z klasycznym silnikiem wysokoprężnym.
Dostawa 141 pojazdów rozpocznie się w maju 2019 r.