BRT Kurytyba z Volvo. 40 nowych autobusów [FILM]
Volvo Buses kontynuuje rozwój systemu BRT w Kurytybie, dostarczając 40 nowych autobusów.
Szwedzki producent po raz kolejny został jednym z głównychdostawców pojazdów do systemu szybkiego transportu w mieście Kurytyba. W 2020 r. Volvo dostarczyło do brazylijskiego miasta:
-
6 dwuprzegubowych,
-
13 przegubowych i
-
21 konwencjonalnych autobusów.
-„Wróciliśmy do pozycji lidera w dziedzinie dwuprzegubowychautobusów na brazylijskim rynku. Ponadto mamy znaczące dostawy w całymsegmencie pojazdów Heavy Duty, w tym także w autobusach przegubowych i standardowych”- mówi Fabiano Todeschini, prezes Volvo Buses w Ameryce Łacińskiej.
Nowe Volvo dla Kurytyby bazują na podwoziach Volvo B340M zsilnikami Diesla, a nadwozia do nich dostarczyła najprawdopodobniej brazylijskafirma Marcopolo. Pojazdy wyposażone są m.in. w elektroniczne hamulce tarczowe, ABS, ECASi automatyczny system kontroli prędkości.
Warto dodać, że wszystkie autobusy Volvo są przygotowane dozainstalowania automatycznej kontroli prędkości. To system, który wykorzystuje łącznośćGPS w celu automatycznego ograniczenia prędkości autobusu w krytycznychobszarach, takich jak terminale czy szkoły i szpitale.
Serce BRT
Kurytyba jest uważane za źródło BRT (Bus Rapid Transit),koncepcji, gdzie autobusy miejskie poruszają się po wydzielonych pasach lubkorytarzach, a podłoga pojazdu znajduje się na tej samej wysokości co platformaprzystanku autobusowego. Do tego za przejazd komunikacja płacimy przed wejściemna peron. Wszystko po to aby ruch pasażerski był jak najbardziej płynny.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
System ten został opracowany w Kurytybie w latachsiedemdziesiątych XX wieku i stanowił inspirację dla wielu innych obszarówmetropolitalnych na całym świecie, a w szczególności w Ameryce Łacińskiej.
Volvo Buses jest partnerem BRT od samego początku,dostarczając do miasta m.in. podwójnie przegubowe autobusy miejskie. Wartododać, że na początku poprzedniej dekady odnowa floty BRT została mocnoograniczona, co co wpływ miało wiele czynników. Na szczęście w ostatnich latachten trend został odwrócony.
-„Jako partnerzy od początku istnienia BRT cieszymy się, żemiasto po raz kolejny zaczyna inwestować w nowe autobusy, skupiając się nabezpieczeństwie i jakości” – wyjaśnia Paulo Arabian, dyrektor handlowyautobusów w Volvo w Brazylii.
Obecnie system transportu zbiorowego Kurytyba przewozi dziennie1,23 miliona pasażerów i realizuje ponad 14 100 podróży. Flota 1250 autobusówmiejskich kursuje na 254 trasach i pokonuje około 273 000 kilometrów.
Zobaczcie, jak działa ten system:
„