Bremer Strassenbahn uzupełnia tabor o 35 autobusów eCitaro
Bremer Strassenbahn AG (BSAG) inwestuje w autobusy elektryczne. Wkrótce tabor tego przewoźnika uzupełni 35 nowych, elektrycznych, niskopodłogowych autobusów przegubowych Mercedes-Benz eCitaro G z najnowszą technologią akumulatorową NMC 3.
Zamówione eCitaro G będą jeździć obok eksploatowanych od 2022 roku 20 sztuk solowych eCitaro. Nowe pojazdy będą stopniowo dostarczane w 2024 roku.
Przegubowce z bateriami NMC 3
BSAG kupił czterodrzwiowe autobusy przegubowe Mercedes-Benz eCitaro G. Pojazdy będą pomalowane w charakterystyczny dla BSAG biało-czerwony lakier i wyposażone w najnowocześniejszy napęd elektryczny z najnowszej generacji wysokowydajnymi akumulatorami (NMC 3). Te akumulatory litowo-jonowe mają udoskonalony skład chemiczny ogniw i modułową konstrukcję. Ich niesamowita wydajność umożliwia działanie na duże odległości bez pośredniego ładowania.
Nowe autobusy przegubowe eCitaro G będą wyposażone w siedem zestawów akumulatorów o pojemności 98,3 kWh, każdy z 5400 ogniwami, o łącznej pojemności do 686 kWh. Akumulatory zagwarantują zasięg 220 kilometrów przez cały okres eksploatacji. Obejmuje to dzienny przebieg regularnie kursujących autobusów miejskich BSAG. Autobusy będą ładowane za pomocą pięciu systemów ładowania zainstalowanych na stałe w zajezdni, każdy o mocy 150 kW. Zostały one zamontowane przez Mercedes-Benz w zajezdni BSAG w ramach wcześniejszej umowy na dostawę.
Dla kierowcy i pasażera
Wyposażenie 35 elektrycznych autobusów przegubowych dla BSAG będzie nowoczesne i szczególnie przyjazne dla kierowcy i pasażera. Cechą szczególną jest zamknięta trzyczęściowa kabina kierowcy z przezroczystymi szklanymi przegrodami. Zapewni ona szczególnie wysoką ochronę kierowcy przed aktami wandalizmu. Oprócz licznych schowków w kabinie kierowcy znajdzie się również system nadzoru wideo z monitorem wideo na tablicy rozdzielczej i sześcioma kamerami wideo do monitorowania wnętrza autobusu i obszarów specjalnego przeznaczenia. Elegancki czarno-antracytowy fotel kierowcy będzie klimatyzowany, podgrzewany i wyposażony w podłokietniki po obu stronach z elektrycznie regulowanym podparciem odcinka lędźwiowego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy przegubowe eCitaro G będą miały cztery drzwi wejściowe o szerokości 1380 mm, miejsce na wózek dziecięcy i jeden wózek inwalidzki w dwóch specjalnych strefach obok drugich drzwi oraz atrakcyjne wyposażenie wnętrza i mocne ogrzewanie konwektorowe. System klimatyzacji dachowej wyposażony jest w filtr aktywny o działaniu antywirusowym. Wentylatory dachowe zapewnią przyjemną temperaturę w autobusie.
Siedzenia City Star Eco, zaoferują 34 zwykłe miejsca siedzące dla pasażerów i dwa siedzenia składane. Powierzchnie siedzeń i oparć mają atrakcyjne wzory tkanin i tworzą domową atmosferę w połączeniu z wykończeniem ścian bocznych z filcu igłowanego. Pasażerowie będą mogli przeglądać informacje o trasie na dwóch 18,5-calowych monitorach TFT, które są zamontowane w dwóch miejscach.
Bezpieczny jak eCitaro
Bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem w przypadku nowych elektrycznych autobusów przegubowych dla BSAG. Doskonała widoczność wokół autobusu nie pozostawia żadnych martwych pól: oprócz systemu MirrorCam zamiast konwencjonalnych lusterek zewnętrznych, kamera CornerEye zapewni kierowcy najlepszy możliwy widok na przód autobusu i okolicę obok drzwi wejściowych. Nowe autobusy eCitaro G mają być również wyposażone w zawsze włączony system Sideguard Assist z funkcją wykrywania pieszych oraz Preventive Brake Assist, pierwszy aktywny system wspomagania hamowania w autobusach miejskich.
Wygodne i bezpieczne zawieszenie obejmuje elektrohydrauliczny układ kierowniczy, inteligentny układ kierowniczy eco, system zapobiegający przechylaniu oraz elektroniczną kontrolę poziomu (ELC) z funkcją przyklęku, która działa niezależnie od stanu drzwi.