Bratysława zachwycona trolejbusem Trollino 24 [FILM]
Bardzo pozytywne opinie Dopravný podnik Bratislava po teście najdłuższego trolejbusu na świecie, czyli Solarisa Trollino 24.
Jak informuje słowacka spółka: -”Test najdłuższego trolejbusu na świecie przeszedł wszystkie nasze oczekiwania. Pojazd bez problemów poradził sobie z wąskimi ulicami Bratysławy i ze wszystkimi skrzyżowaniami. Wszyscy nasi kierowcy byli zachwyceni jego właściwościami jezdnymi.”
Jak zauważa DPB, w porównaniu z obecnymi pojazdami, 24-metrowy megatroleybus oferuje o jedną trzecią większą pojemność, a transport ponad 200 pasażerów nie jest dla niego żadnym problemem. To prawie jak mniejszy pociąg czy tramwaj.
-„Chcielibyśmy kupić do 16 takich megatroleybusów, aby wymienić obecne pojazdy na najbardziej obciążonej linii 201, biegnącej od Dworca Głównego do Dolné hony. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, takie pojazdy mogą pojawić się w naszej flocie już w 2023 r. – deklaruje Dopravný podnik Bratislava.
Słowackie testy
Trollino 24 jeździł w Bratysławie do końca listopada. Stolica Słowacji sprawdziła Trollino 24 na wszystkich liniach, ale przede wszystkim na trasie 201. Sprawdzian odbywał się w regularnym ruchu miejskim, jednak bez pasażerów.
19 listopada przewoźnik Dopravný Podnik Bratislava zorganizował także gościnną wizytę przewoźników słowackich z Preszowa, Żyliny i Bańskiej Bystrzycy, którzy posiadają w swoich flotach trolejbusy, aby mogli sprawdzić możliwości innowacyjnego pojazdu.
-„Dziękujemy za wypożyczenie pojazdu. Cieszymy się, że jazdy próbne pozwoliły nam wypróbować tego typu trolejbus w prawdziwym ruchu miejskim. Testy pokazały nam, że nawet prawie 25-metrowy trolejbus może mieć zastosowanie na ulicach Bratysławy. W warunkach komunikacji miejskiej w stolicy Słowacji postrzegamy go jako przyszłość transportu ekologicznego”, powiedział Martin Rybanský, Prezes Zarządu DP Bratislava.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zobaczcie to na filmie:
TROCHĘ TECHNIKI
Dwuprzegubowy trolejbus marki Solaris miał swoją premierę w 2019 roku, na targach Busworld. Zbudowane w wyrazistej wersji MetroStyle Trollino 24 jest odpowiedzią na najnowsze trendy w branży transportu publicznego. Napęd trolejbusu stanowią dwa silniki trakcyjnie o mocy 160 kW każdy. Pakiet baterii Solaris High Power ładowany jest podczas jazdy z trakcji trolejbusowej. Dzięki nim Trollino może jechać również bez zewnętrznego zasilania.
W innowacyjnym modelu znajdziemy liczne udogodnienia dla pasażerów i kierowcy, wpływające na komfort podróżowania i bezpieczeństwo. Kamery w miejscu tradycyjnych lusterek ułatwiają kierowcy manewrowanie dwuprzegubowym pojazdem. Dodatkowo znacznie zwiększają widoczność w silnym słońcu, podczas deszczu czy opadów śniegu, ale także nocą. System inteligentnych kamer MobileyeShield+ właściwie eliminuje problem martwych pól, ostrzegając kierowcę o innych uczestnikach ruchu, w tym rowerzystach czy pieszych znajdujących się w pobliżu pojazdu.