Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bratysława z umową na 11 trolejbusów SOR TNS 12

infobus
07.06.2022 18:00

30 maja bratysławska firma transportowa (DPB) podpisała umowę na zakup 11 niskopodłogowych bateryjnych trolejbusów.

Pojazdy dostarczy czeska firma SOR i będą to pierwsze modele TNS 12 (z osprzętem Cegelec) w taborze Dopravný podnik Bratysława. Równolegle słowacki operator zamawia autobusy z tej serii. Z kolei większe trolejbusy (przegubowe i podwójne przegubowe) dostarczy Solaris.

Do końca 2023

Nowe 12-metrowe pojazdy powinny zostać dostarczone w ciągu 18 miesięcy, tj. do końca 2023 roku. Zakup będzie współfinansowany z europejskich funduszy strukturalnych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Infrastruktura.

Zamówienie publiczne na zakup autobusów "na szelkach" klasy MAXI zostało ogłoszone pod koniec kwietnia ubiegłego roku. Przedmiotem umowy była produkcja, dostawa i dopuszczenie do eksploatacji 11 sztuk nowych, w pełni niskopodłogowych, dwuosiowych trolejbusów o pojemności co najmniej 70 pasażerów. Warunkiem kluczowym w tym kontrakcie było hybrydowe zasilanie – zarówno z sieci trakcyjnej, jak i z własnych baterii. Jak wymagało DPB, trolejbus powinien mieć możliwość przebycia co najmniej 75 km bez dostępu od sieci trakcyjnej dziennie - przy ciągłym ładowaniu baterii podczas jazdy „pod siecią”.

Atrakcyjna cena

Wybrany wnioskodawca, firma SOR Libchavy spol. s.r.o., wygrała bratysławski przetarg z ceną 5.110.600 EUR netto. , co daje jednostkowy koszt trolejbusu SOR TNS 12 na poziomie 464.600 EUR netto, czyli ok. 2.131.584 PLN.

-„Jedenaście nowych, niskopodłogowych trolejbusów hybrydowych o długości 12 metrów, czyli krótkie pojazdy, będzie zasilanych nie tylko z elektrycznej sieci trakcyjnej, ale również z pokładowych akumulatorów, co sprawi, że będą bardziej przyjazne dla środowiska. Po niedawnym podpisaniu umowy na dostawę 23 trolejbusów przegubowych i 16 trolejbusów przegubowych, nasza firma transportowa wzbogaci się o łącznie 50 nowych trolejbusów, co znacznie poprawi komfort i jakość podróżowania po stolicy. Staramy się jak najefektywniej wykorzystać środki z eurofunduszy na modernizację floty pojazdów” – powiedział Martin Rybanský, prezes zarządu DPB Bratysława.

DPB planuje eksploatować nowe trolejbusy na linii z Dworca Centralnego na Kolibę, która powinna powstać poprzez połączenie linii autobusowej 41 z trolejbusową linią 44.