Bratysława kupuje autobusy przez aukcję zamkniętą
Nowe kierownictwo DPB chce stać się wzorem dla wszystkichpomiotów kupujących nowe autobusy w ramach przetargów publicznych. Firma stawiateraz na transparentność i otwartość.
O najnowszym przetargu Bratysławy na zakup do 85 autobusów pisaliśmyw InfoBusie TUTAJ
Transparentność i otwartość
Najnowsze zamówienie to jeden z największych i najważniejszych przetargów whistorii transportu publicznego w Bratysławie. Teraz słowacki przewoźnik poinformował,że przedłuży termin składania ofert aż do 8 listopada, aby zyskać jak największąliczbę ofert. Czego się nie robi dla … niskiej ceny. O wiele ciekawsze jestjednak nowa metoda wyboru zwycięzców.
DPB postanowiło nie korzystać z klasycznej e-aukcji, ale wprowadziće-aukcję z licytacją zamkniętą. Działa to tak, że oferenci nie wiedzą, czy ichkonkurenci wzięli udział w konkursie, i mają termin, w którym muszą złożyćofertę. Po tym okresie nie mogą już zmieniać swojej oferty. Dopiero po upływieterminu dowiedzą się, czy tylko sami uczestniczyli w zamówieniach publicznych,a jeśli nie, jakie były ceny innych podmiotów.
Same zalety
-„Uważamy, że ten sposób konkurencji – co potwierdzająliczne badania – znacząco zmienia motywację firm i oznacza korzystniejszy zakupdla klienta – informuje Martin Žarnovický z marketingu DPB i tłumaczy: -„Podczasklasycznej aukcji elektronicznej firma często składa ofertę z maksymalną ceną.Następnie inni licytujący mają możliwość zbicia tej ceny i tym samymkonkurowania ze sobą. Problem pojawia się jednak w przypadku, gdy tylko jedenoferent bierze udział w konkursie. Wówczas oferta maksymalna, staje się równieżofertą ostateczną. A my chcemy tego uniknąć. Na wybranej przez nas aukcji z licytacją zamkniętą, firma nie wie, czy w chwili licytacji jest sama, czy nie,co oznacza, że musi przedstawić cenę odpowiadającą jej faktycznym kosztom irozsądnemu zyskowi. W przeciwnym razie grozi jej porażka. Dlatego uważamy tęprocedurę za najbardziej przejrzystą i z punktu widzenia instytucjizamawiającej, najbardziej opłacalną.”
85 autobusów
DPB chce znacznie poprawić jakość transportu publicznego wstolicy Słowacji, dlatego chce kupić do 85 nowych autobusów, a tym:
-
81 autobusów przegubowych o pojemności co najmniej 125 pasażerów.
-
4 autobusy klasy MINI, które będą jeździć na stromych i wąskichuliczkach Kramáre i Slavin.
Wszystkie pojazdy będą miały mocną klimatyzację, gdzie wydajnośćchłodnicza agregatu ma wynosić co najmniej 54 kW. Do tego automatycznafotokomórka zamknie drzwi zapobiegnie ucieczce zimnego powietrza. Pasażerowie będąmieli m.in. dostęp do Wi-Fi, ładowarek USB. Wszystkie pojazdy będą monitorowanei spełniać normy Euro 6.
Pierwsze z nowych autobusów zacznie operować w Bratysławie wprzyszłym roku.
„