Bova: 15-metrowy Magiq wchodzi do gry
Podczas targów MIT 2006 w Paryżu, odbywających się w dniach 18-21 października 2006 r., Bova po raz pierwszy zaprezentowała autokar Magiq w najdłuższej, 14,86-metrowej odmianie Magnum. Ten model, oznaczony jako Magiq MHD 148-460, daje możliwość uzyskania pojemności na poziomie 71+1+1 pasażerów w/g francuskiego standardu lub 61+1+1 w niemieckiej wersji trzygwiazdkowej. Nowa wersja Magiq jest o 90 cm dłuższa od znanej już wersji MHD 139-460 Magnum. Ten wzrost długości osiągnięto poprzez zwiększenie rozstawu osi, a więc zwisy pozostały niezmienione. Większe są za to bagażniki, których pojemność wzrosła o 2,2 m3. W celu ułatwienia dostępu do powiększonych luków bagażowych, po prawej i lewej stronie umieszczono dodatkowe klapy. Wszystkie dostępne warianty organizacji wnętrza są opracowane w zgodzie z Dyrektywą 2001/85/WE. Zazwyczaj oznacza to m.in. zastosowanie drugich drzwi umieszczonych przed drugą osią, wraz z wejściem do toalety. Jednak nowa, 15-metrowa odmiana może być dostarczona także –podobnie jak pozostałe wersje Magiq –w wersji z drugimi drzwiami za tylną osią (jak na załączonym zdjęciu). Autokary Bova Magiq Magnum napędza 460-konny silnik DAF MX Euro 4, osiągający maksymalny moment obrotowy 2300 Nm. Jednostka ta współpracuje albo z 6-stopniową, mechaniczną skrzynią biegów GO-230, albo ze zautomatyzowana przekładnią ZF AS-Tronic. Popyt na autokary o długości przekraczającej 12 metrów znacznie wzrósł w Europie po wejściu w życie Dyrektywy 96/53 (wersja 2002/7), co miało miejsce wiosną 2003 r. Ponad 70% produkcji Bovy stanowią właśnie tego typu pojazdy. Dotąd, wyprodukowano ponad 1500 autokarów Futura o długości 12,7 metra oraz blisko 700 trzyosiowych wersji modeli Futura i Magiq.