Bosch DG Flex: jazda na CNG i oleju napędowym
Bosch jest konstruktorem i producentem kompletnych systemów wtryskowych zarówno do silników wysokoprężnych i benzynowych. Firma oferuje także rozwiązania oparte na alternatywnych źródłach zasilania, np. gazem ziemnym. Zintegrowanie w ramach pojedynczej jednostki napędowej dwóch systemów zasilania zmniejsza koszty eksploatacji oraz ogranicza nakład pracy związane z modyfikacją układu wtryskowego. Stosowanie gazu ziemnego jako paliwa obniża koszty i pomaga chronić środowisko. Jest to atrakcyjna alternatywa, szczególnie w przypadku autobusów miejskich oraz lekkich samochodów użytkowych. Bosch opracował system DG Flex –nowoczesne i wydajne rozwiązanie przyczyniające się do oszczędzania paliwa i redukcji emisji zanieczyszczeń. DG Flex jest systemem przeznaczonym dla silników Diesla, umożliwiającym podwójne zasilanie: olejem napędowym oraz gazem ziemnym. Obydwa paliwa są jednocześnie wykorzystywane w różnych proporcjach, z maksymalnie 90-proc. udziałem gazu. Osiągi silnika oraz liczba obrotów pozostają niezmienne w porównaniu do zasilania paliwem oryginalnym. Pozwala to operatorom flot zaoszczędzić nawet 30 proc. kosztów paliwa. System DG Flex jest wspólnym dziełem centralnego działu Bosch Diesel Systems oraz brazylijskiego oddziału Bosch Automotive Aftermarket i został zaprezentowany pod koniec zeszłego roku. DG Flex oferowany jest przez firmę Bosch jako wyposażenie dodatkowe, umożliwiające autom dostawczym i autobusom zasilanie olejem napędowym i gazem ziemnym bez utraty własności użytkowych pojazdów.