Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bomatur zamawia pierwsze polskie Skylinery

infobus
23.02.2018 09:58

Czechowicki przewoźnik Bomatur z końcem stycznia zaczął testy dwupokładowego modelu Neoplana Skylinera. To pierwszy owoc nowej strategii spółki MAN Truck & Bus Polska, która ma przywrócić tę zasłużoną markę na polski rynek (pisaliśmy o tym w InfoBusie TUTAJ).

Jak poinformował na swoim społecznościowym profilu – w kwietniu br. firma spodziewa się zamówionych dwóch sztuk tego typu pojazdów. Będą to pierwsze w Polsce nowe, dwupoziomowe autobusy z logo Neoplan – i to w szampańskim kolorze. Każdy z nich pomieści 83 pasażerów na swoich dwóch pokładach.

-„Jest to pierwszy w Polsce tego typu Neoplan, w kwietniu odbieramy dwa podobne autobusy w układzie 83+2 oraz firmowym szampańskim kolorze. Jeżeli pojazdy się sprawdzą, to systematycznie będą zastępowały wszystkie nasze piętrowe Setry S431DT. Te Neoplany są bardzo nowoczesne, wygodne, a co najważniejsze bardzo dobrze się prowadzą, bardzo dużym plusem jest niskie spalanie na poziomie 28l/100km osiągnięte przy pierwszych wyjazdach oraz bogaty pakiet serwisowy.” – mówi Marcin Matlak. – „Będziemy mogli coś więcej powiedzieć na temat pojazdów zapewne po pierwszym sezonie letnim, kiedy to nabierzemy jeszcze większego doświadczenia z eksploatacji tych autobusów. Warto również nadmienić, że jesteśmy pierwszą w Polsce firmą, która będzie posiadała te autokary w swojej flocie. Oprócz tych pojazdów odbierzemy jeszcze sześć hiszpańskich, trzyosiowych Irizarów o pojemności 69 pasażerów.” – dodaje Marcin Matlak.

Charakterystyka Neoplana

Skyliner to dwupokładowy autobus o pojemności maksymalnej do 90 miejsc siedzących, z przestronnym pokładem dolnym i panoramicznym pokładem górnym. Zużycie paliwa przez testowe autobusy Skyliner pokazuje, że ten komfort jazdy daje się połączyć z dobrymi parametrami ekonomicznymi: przy zużyciu oleju napędowego w granicach 28 litrów na 100 kilometrów ten potężny autobus okazuje się być bardzo oszczędny, patrząc na jego masę oczywiście. Model Skyliner ustala również nowe standardy dotyczące bagażnika: 11 m3 to wystarczająco dużo miejsca na bagaż. Rozwiązanie to sprawdza się m.in. na liniach międzynarodowych, gdzie te autobusy pojawiają się w znaczących ilościach.

500 koni pod maską

Testowy egzemplarz wyposażony jest w nowoczesny i ekonomiczny silnik, czyli sześciocylindrową jedenastkę MAN D26 o mocy 500 KM (368 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 2300 Nm, który jest osiągany w zakresie od 1000 do 1400 obr./min.

Jednostka napędowa współpracujące ze zautomatyzowaną, 12-biegową skrzynią biegów MAN TipMatic, która wykorzystuje m.in. pęd pojazdu do zachowania oszczędności.

Trochę historii

Piętrowy model Neoplana ma już 50 lat. Historia jego sukcesu sięga aż 1967 roku, kiedy po raz pierwszy zachwycił swoją stylistykę klientów i pasażerów na całym świecie. Z kolei od czerwca 2015 roku autobus Neoplan Skyliner jest dostępny w wersji z silnikiem spełniającym normy emisji spalin EURO 6.

Ten dwupoziomowy kolos jest atrakcyjny ze względu na optymalne połączenie ekonomiczności, zmniejszenia zanieczyszczeń i ekskluzywnego komfortu. Nagrodzony projekt „Sharp Cut” o jasnym, spójnym profilu zapewnia najlepsze parametry aerodynamiczne. Pociągają one za sobą oszczędności paliwa do pięciu procent w porównaniu z innymi piętrowymi pojazdami bez aerodynamicznie zoptymalizowanej budowy. Więcej na temat tego awangardowego autobusu turystycznego można przeczytać TUTAJ