Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bolesławiec z jedną ofertą na MIDI elektrobus

infobus
21.10.2021 17:00
21 października Bolesławiec otworzył ofertę w przetargu na dostawę jednego autobusu o napędzie elektrycznym, przeznaczonego do transportu publicznego oraz dostawę i montaż na placu postojowym MZK stacji ładowania.

Przetarg nie został podzielony na części mimo dwóch różnych zadań. Całość ma być zrealizowana w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą.

JAK oceniał Bolesławiec?

Zamawiający wyodrębnił cztery kryteria oceny ofert: cenę (60%), warunki techniczne (25%), gwarancję na baterie (10%), zużycie energii elektrycznej na 1 km wg SORT2 (5%). Wśród kryteriów technicznych najwięcej przyznawano punktów za:

  • konstrukcję szkieletu wykonaną w całości ze stali odpornej na korozję – nierdzewnej o parametrach zgodnych z normą PN-EN 10088 lub aluminium dodatkowo zabezpieczoną antykorozyjnie – 30 pkt,
  • dach i poszycie boczne wykonane w całości ze stali odpornej na korozję nierdzewnej o parametrach zgodnych z normą PN-EN 10088 lub aluminium – 40 pkt,
  • zawieszenie przednie niezależne – 5 pkt,
  • szybę przednią dzieloną pionowo w osi pojazdu – 20 pkt,
  • zderzak przedni trzyczęściowy – 5 pkt.

JEDNA oferta

Zgodnie z przewidywaniami tylko Solaris pojawił się dzisiaj w Bolesławcu z ofertą. Opiewa ona na sumę 2.642.040 PLN brutto / 2.148.000 PLN netto za autobus Urbino 8,9 LE electric.

Z kolei budżet zamawiającego wynosił 2 644 500,00 zł brutto.. Czekamy na szybki wybór, umowę i kolejny elektrobus z logo jamnika we flocie MZK Bolesławiec.

Opera Zrzut Ekranu 2021 10 21 181047 Um.boleslawiec.pl
Opera Zrzut Ekranu 2021 10 21 181047 Um.boleslawiec.pl 1

Bolesławieckie autobusy

Bolesławiec szuka autobusu elektrycznego o długości 8,5 m do 10,5m i wysokości całkowitej do 3,4 m. Jednostką napędową będzie silnik elektryczny, który musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do jazdy autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Ma być to silnik lub silniki o sumarycznej mocy co najmniej 160 KW. Autobus musi być wyposażony w magazyn energii (akumulatory lub superkondensatory lub inne urządzenia będące wynikiem postępu technicznego o porównywalnych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów), zapewniający bezawaryjną eksploatację w całym okresie gwarancji pojemności elektrycznej na poziomie min. 80% wartości początkowej. Moc baterii ma wynieść min. 160 KWh. Ładowanie magazynu energii odbywać się będzie ładowarką o mocy 60 KW umożliwiającą pełne ładowanie magazynu energii w czasie nie dłuższym niż 5 h. Ładowarka musi mieć możliwość ograniczenia mocy ładowania do 30 KW. Ładowanie ma odbywać się za pomocą zewnętrznej ładowarki systemem Plug-in. Magazyn energii powinien być doładowywany podczas jazdy autobusu energią elektryczną wygenerowaną podczas hamowania (rekuperacja energii).

Wymiana pasażerów następować ma poprzez drzwi pasażerskie w układzie 1-2-0 lub 1-2-2 lub 2-2-2 otwierane pneumatycznie do wnętrza autobusu. Stanowisko pracy kierowcy to przeszklona kabina typu zamkniętego, zabezpieczona przed zjawiskiem oślepiania kierowcy, przed powstawaniem odblasków oraz refleksów poprzez odpowiednie oklejenie wybranych szyb kabiny specjalną folią antyrefleksyjną.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego skorupowych, o budowie modułowej, wykonane z tworzywa sztucznego trudnopalnego na szkielecie stalowym z możliwością łatwego demontażu i montażu, ergonomicznych, z wkładką tapicerską, wandaloodpornych oraz uchwytami od strony przejścia. W autobusie będzie można doładować telefon za pomocą gniazd USB. Informacja pasażerska to oczywiście tablice zewnętrzne – diodowe oraz tablica wewnętrzna o czerwonym kolorze liter, dwurzędowa.