Boguszów Gorce bez ofert na elektryczny autobus. Z ZTP 2.0
7 kwietnia Gmina Miasto Boguszów-Gorce chciała zaplanowała otwarci ofert w przetargu na dostawę jednego autobusu elektrycznego klasy MINI wraz z infrastrukturą do jego ładowania.
Niestety, w dolnośląskim mieście nie pojawił się żaden z producentów elektrycznych minibusów , co być może spowodowane było Wielkim Piątkiem. Tak czy inaczej, czekamy na powtórkę – oby tylko nie z otwarciem ofert na przykład 2 maja…
Co chciał Boguszów?
Nowy pojazd miał ułatwić mieszkańcom miasta przemieszczanie się pomiędzy dzielnicami w ramach wewnętrznej i bezpłatnej komunikacji miejskiej. Projekt ten zyskał dofinansowanie z II edycji programu „Zielony Transport Publiczny”, prowadzonego przez NFOŚiGW.
Podstawowe parametry użytkowe poszukiwanego minibusa z elektrycznym napędem były następujące:
1) Długość pojazdu:5845-8000 mm.
2) Szerokość pojazdu: 2055-2200 mm.
3) Wysokość pojazdu: 2700-3000 mm.
4) Łączna liczba miejsc określana jest na podstawie dowodu rejestracyjnego: min 22.
5) Liczba miejsc siedzących: 10-16.
6) Liczba miejsc stojących: 2-12
7) Liczba miejsc na wózek dziecięcy / inwalidzki: 1/1 (używane zamiennie)
8) Układ drzwi: 2+0 lub 2+1, sterowane automatycznie z miejsca pracy kierowcy.
9) Silnik elektryczny o mocy min 80 kW.
10). Zasięg w kilometrach min. 160 km w warunkach miejskich na dobę.
11). Bateria akumulatorów trakcyjnych o pojemności min. 50 kW.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
12). Poziom całkowitej pojemności baterii co najmniej 75% pojemności baterii po 2 latach lub 200 000 km. Bateria posiadająca możliwość jej regeneracji przez wymianę niesprawnych ogniw (sekcji) w trakcie trwania gwarancji bądź po jej ustaniu.
13). Ładowanie przez złącze plug-in. Możliwość ładowania baterii ładowarką DC o mocy 50 kW lub AC do mocy 22 kW
Przetargowe wymagania
Boguszów chciał ocenić propozycje według kryteriów:
- Okres rękojmi / Waga: 40,00
- Cena - Waga: 60,00
Pojazd miały pojawić się w Boguszowie w ciągu 240 dni od podpisania umowy. Kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie autobusowego zamówienia wynosiła 1.761.627,00 PLN brutto.
Czekamy zatem na kolejny przetarg ze strony dolnośląskiego miasta i większa liczbę ofert w powtórce.
Z ZTP 2.0
Przypomnijmy, że 11 października 2022 roku w Świdnicy sześć dolnośląskich gmin podpisało z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowy na dofinansowaniu zakupu elektrycznych autobusów wraz z budową towarzyszącej infrastruktury ładowania pojazdów z programu „Zielony Transport Publiczny". Do gmin w regionie wałbrzyskim i kłodzkim trafi łącznie 24 pojazdów, z czego:
- do Świdnicy 12,
- do Dusznik-Zdroju 6,
- do Nowej Rudy i Świebodzic po 2,
- a do Boguszowa-Gorce oraz Jedliny-Zdroju po jednym.
Pozyskane środki przez Boguszów w wysokości niespełna 1 mln 320 tys. zł, to blisko 80% planowanych kosztów zadania. Wcześniej - w czerwcu 2022 roku - gmina przygotowując się do tego zadania testowała elektryczny minibus od Autometu, który w międzyczasie zdobył wiele e-kontraktów na Dolnym Śląsku (m.in. w Niemczy, Ząbkowicach i Jedlinie Zdrój) . Teraz była naturalnym faworytem do boguszowskiego zamówienia.