Bochnia z umowami na 7 autobusów. Z Mercusem i EvoBus
4 lipca Gmina Bochnia podpisała dwie umowy na zakup łącznie siedmiu sztuk autobusów klas MINI i MAXI.
W małopolskim postępowaniu (w części minibusowej) Mercus zmierzył się z MMI, a w części autokarowej złożona została tylko jedna oferta – od EvoBus Polska. Wartość pierwszej umowy to 4.316.562 PLN, a drugiej 1.537.500 PLN. Przypomnijmy, że małopolska inwestycja otrzymała 3,9 mln zł dofinansowania w ramach rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
dwa zadania
Powtórzony przetarg w Bochni - podobnie jak za pierwszym razem - podzielony został na dwa zadania:
- część 1 obejmowała dostawę sześciu sztuk fabrycznie nowych, jednej marki autobusów przeznaczonych do komunikacji miejskiej, wyposażonych w 4-cylindrowy silnik diesel (norma emisji minimum EURO-6), obniżoną podłogę pojazdu, oferujących liczbę miejsc siedzących od 14 do 20 oraz od 18 do 22 miejsc stojących, klimatyzację przestrzeni kierowcy i pasażerów;
- część 2 obejmuje dostawę jednego autobusu turystycznego klasy MAXI, wyposażonego w 6-cylindrowy silnik diesel (norma emisji minimum EURO-6), oferującego liczbę miejsc siedzących 1+53, klimatyzację przestrzeni kierowcy i pasażerów.
Za pierwszym razem
17 marca – podczas pierwszego składania ofert – swoje propozycje Bochni złożyły dwie firmy:
- w części minibusowej Mercus z ceną 3.720.135,00 złotych brutto / 3.024.500 PLN netto, co daje jednostkową cenę na poziomie 604.900 PLN netto za najprawdopodobniej model MAN-Mercedes TGE City z obniżonym wejściem na tylnym zwisie. Do tego spółka zadeklarowała gwarancje: na cały autobus 24 miesięcy (24 – 48); na elementy nadwozia (w tym perforacje blach poszycia zewnętrznego, dachu, drzwi i pokryw) oraz na szkieletu kratownicy 120 miesięcy (120 – 180); na powłokę lakierniczą całego pojazdu 72 miesięcy (72 – 96); na urządzenia wchodzące w skład systemu informacji pasażerskiej i monitoringu 24 miesięcy (24 – 48).
- w części autokarowej EvoBus Polska na sumę 3.173.400 złotych brutto / 2.580.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę na poziomie 1.290.000 PLN netto za model Mercedes-Benz Tourismo M/2. Do tego spółka zadeklarowała gwarancję na cały autobus 48 miesięcy (24 – 48); na elementy nadwozia (w tym perforacje blach poszycia zewnętrznego, dachu, drzwi i pokryw) oraz szkieletu kratownicy 144 miesięcy (120 – 180); na powłokę lakierniczą całego pojazdu 96 miesięcy (72 – 96); na urządzenia wchodzące w skład systemu informacji pasażerskiej i monitoringu 48 miesięcy (24– 48)
Za pierwszym podejściem nie poznaliśmy budżetu zamawiającego. Wiemy, że podstawa to 3,9 mln zł z Polskiego Ładu. Do złożonych wówczas ofert gmina musiałaby dołożyć prawie 3 mln zł i dlatego to postępowanie zostało anulowane.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Za drugi razem
W powtórzeniu zamówieniu, zamawiający zmienił kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty (wypadł okres gwarancji i na urządzenia wchodzące w skład systemu informacji pasażerskiej i monitoringu) z wagami: cena oferty – 60%, okres gwarancji i rękojmi na cały autobus – 10%, okres gwarancji i rękojmi na elementy nadwozia oraz szkieletu kratownicy – 15%, okres gwarancji i rękojmi na powłokę lakierniczą całego pojazdu – 15%,
Przy tak skonstruowanym postępowaniu pojawił się trzeci oferent, a wszystkie złożone propozycje zostały ocenione następująco:
- MMI z ceną oferty na poziomie 5.129.100,00 zł brutto (z autobusami MMI Thesi) otrzymało 90 pkt
- Mercus z ceną oferty na poziomie 4.316.562,00 zł brutto (z autobusami najprawdopodobniej Mercedes-Benz Sprinter) otrzymał 50,49 pkt.
- EvoBus Polska z ceną oferty na poziomie 1.537.500 zł brutto (z autobusem Tourismo M/2) otrzymał 90 pkt
W efekcie Bochnia wybrała oferty od Mercusa i Mercedesa, i 4 lipca podpisała stosowne umowy. Termin realizacji dla obu części jest taki sam i wynosi do 11 miesięcy od dnia zawarcia umowy.