Bochnia unieważnia przetarg na siedem autobusów. Za drogo
21 marca gmina Bochnia unieważniła przetarg na zakup siedmiu nowych autobusów dla Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
Przypomnijmy, że inwestycja ta otrzymała 3,9 mln zł dofinansowania w ramach rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, także liczymy na szybką powtórkę i więcej ofert.
DWIE CZĘŚCI
Przetarg został podzielony na dwie części – autobusową i autokarową:
- część 1 obejmowała dostawę pięciu sztuk fabrycznie nowych, jednej marki autobusów przeznaczonych do komunikacji miejskiej, wyposażonych w 4-cylindrowy silnik diesel (norma emisji minimum EURO-6), obniżoną podłogę pojazdu, liczbę miejsc siedzących od 14 do 20 oraz od 18 do 22 miejsc stojących, klimatyzację przestrzeni kierowcy i pasażerów,
- część 2 obejmowała dostawę dwóch sztuk fabrycznie nowych, jednej marki autobusów turystycznych wyposażonych w 6-cylindrowy silnik diesel (norma emisji minimum EURO-6), liczbę miejsc siedzących 1+53, klimatyzację przestrzeni kierowcy i pasażerów.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty gmina miała posłużyć się pięcioma kryteriami: cena oferty – 60 %, okres gwarancji i rękojmi na cały autobus – 10%, okres gwarancji i rękojmi na elementy nadwozia oraz szkieletu kratownicy – 10%, okres gwarancji i rękojmi na powłokę lakierniczą całego pojazdu – 10%, okres gwarancji i na urządzenia wchodzące w skład systemu informacji pasażerskiej i monitoringu – 10%.
Za drogo
Przy tak sformułowanych wymaganiach gmina otrzymała dwie oferty – po jednej na każde zadanie. Nie znamy budżetu zamawiającego, natomiast jeżeli gmina wybierze te oferty, do dofinansowania z Polskiego Ładu musiałaby dołożyć prawie 3 mln zł. To zbyt wiele, dlatego 21 marca zadecydowano o unieważnieniu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy, że swoje propozycje w Bochni złożyły następujące firmy:
- w miejskich minibusach ofertę położył Mercus z ceną 3.720.135,00 złotych brutto / 3.024.500 PLN netto, , co daje jednostkową cenę na poziomie 604.900 PLN netto za najprawdopodobniej model MAN-Mercedes TGE City z obniżonym wejściem na tylnym zwisie. Do tego spółka zadeklarowała gwarancje: na cały autobus 24 miesięcy (24 – 48); na elementy nadwozia (w tym perforacje blach poszycia zewnętrznego, dachu, drzwi i pokryw) oraz na szkieletu kratownicy 120 miesięcy (120 – 180); na powłokę lakierniczą całego pojazdu 72 miesięcy (72 – 96); na urządzenia wchodzące w skład systemu informacji pasażerskiej i monitoringu 24 miesięcy (24 – 48).
- w części autokarowej oferta padła od EvoBus Polska na sumę 3.173.400 złotych brutto / 2.580.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę na poziomie 1.290.000 PLN netto za model Mercedes-Benz Tourismo M/2. Do tego spółka zadeklarowała gwarancję na cały autobus 48 miesięcy (24 – 48); na elementy nadwozia (w tym perforacje blach poszycia zewnętrznego, dachu, drzwi i pokryw) oraz szkieletu kratownicy 144 miesięcy (120 – 180); na powłokę lakierniczą całego pojazdu 96 miesięcy (72 – 96); na urządzenia wchodzące w skład systemu informacji pasażerskiej i monitoringu 48 miesięcy (24– 48).