Bochnia ponawia przetarg na 7 autobusów. Z akcentem na klasę MINI
19 kwietnia gmina Bochnia ponowiła przetarg na zakup siedmiu nowych autobusów dla Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
Za pierwszym razem samorząd chciał kupić pięć pojazdów klasy MINI i dwa klasy MAXI. Teraz – aby zmieścić się w budżetach oferentów - gmina zmieniła proporcje i chce sześć minibusów plus jeden autokar. I to ma sens.
Z polskiego Ładu
Na samym początku przypomnijmy, że małopolska inwestycja otrzymała 3,9 mln zł dofinansowania w ramach rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Najnowszy przetarg - podobnie jak za pierwszym razem - podzielony został na dwie części – autobusową i autokarową:
- część 1 obejmuje dostawę sześciu sztuk fabrycznie nowych, jednej marki autobusów przeznaczonych do komunikacji miejskiej, wyposażonych w 4-cylindrowy silnik diesel (norma emisji minimum EURO-6), obniżoną podłogę pojazdu, oferujących liczbę miejsc siedzących od 14 do 20 oraz od 18 do 22 miejsc stojących, klimatyzację przestrzeni kierowcy i pasażerów;
- część 2 obejmuje dostawę jednego autobusu turystycznego klasy MAXI, wyposażonego w 6-cylindrowy silnik diesel (norma emisji minimum EURO-6), oferującego liczbę miejsc siedzących 1+53, klimatyzację przestrzeni kierowcy i pasażerów.
Inaczej niż za pierwszym razem, przy wyborze najkorzystniejszej oferty gmina posłuży się czterema kryteriami (wypadł okres gwarancji i na urządzenia wchodzące w skład systemu informacji pasażerskiej i monitoringu) z wagami:
- cena oferty – 60%,
- okres gwarancji i rękojmi na cały autobus – 10%,
- okres gwarancji i rękojmi na elementy nadwozia oraz szkieletu kratownicy – 15%,
- okres gwarancji i rękojmi na powłokę lakierniczą całego pojazdu – 15%,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Za pierwszym razem
17 marca – podczas pierwszego składania ofert – swoje propozycje Bochni złożyły dwie firmy:
- w części minibusowej Mercus z ceną 3.720.135,00 złotych brutto / 3.024.500 PLN netto, co daje jednostkową cenę na poziomie 604.900 PLN netto za najprawdopodobniej model MAN-Mercedes TGE City z obniżonym wejściem na tylnym zwisie. Do tego spółka zadeklarowała gwarancje: na cały autobus 24 miesięcy (24 – 48); na elementy nadwozia (w tym perforacje blach poszycia zewnętrznego, dachu, drzwi i pokryw) oraz na szkieletu kratownicy 120 miesięcy (120 – 180); na powłokę lakierniczą całego pojazdu 72 miesięcy (72 – 96); na urządzenia wchodzące w skład systemu informacji pasażerskiej i monitoringu 24 miesięcy (24 – 48).
- w części autokarowej EvoBus Polska na sumę 3.173.400 złotych brutto / 2.580.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę na poziomie 1.290.000 PLN netto za model Mercedes-Benz Tourismo M/2. Do tego spółka zadeklarowała gwarancję na cały autobus 48 miesięcy (24 – 48); na elementy nadwozia (w tym perforacje blach poszycia zewnętrznego, dachu, drzwi i pokryw) oraz szkieletu kratownicy 144 miesięcy (120 – 180); na powłokę lakierniczą całego pojazdu 96 miesięcy (72 – 96); na urządzenia wchodzące w skład systemu informacji pasażerskiej i monitoringu 48 miesięcy (24– 48)
Za pierwszym podejściem nie poznaliśmy budżetu zamawiającego. Wiemy, że podstawa to 3,9 mln zł z Polskiego Ładu. Do złożonych wówczas ofert gmina musiałaby dołożyć prawie 3 mln zł. Dlatego zakładamy, że cały bocheński budżet to ok. 5,5 mln zł, czyli po odjęciu jednego autokaru (minus 1,5 mln PLN brutto) i dodaniu jednego minibusa (+740 tys. PLN brutto) nowe zamówienie powinno się teraz spiąć finansowo.
O tym, czy tak na pewno będzie przekonamy się 17 maja, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.