BMC Truck & Bus wchodzi w autobusy elektryczne
BMC Truck & Bus we współpracy z gigantem z Chin rozpocznie w tym roku produkcję autobusów elektrycznych - na rynek krajowy i zagraniczny.
Chiński akcent
Producent pojazdów użytkowych BMC Truck & Bus nawiązał współpracę z chińskim ZTE w zakresie produkcji autobusów elektrycznych w Ciorogarla koło Bukaresztu. W pobliżu stolicy powstanie pierwsza fabryka autobusów elektrycznych w Rumunii. Obie strony zapowiadają, że autobusy będą produkowane nie tylko na rynek rumuński, ale także na rynek europejski.
BMC ma już w Ciorogarla fabrykę autobusów na Diesel - EuroBus Diamond. Ze względu na odstępstwo od tego napędu przejdzie ona na napęd elektryczny we współpracy z chińskim partnerem. W pierwszej fazie fabrykę powinno opuszczać 200 e-busów rocznie, stopniowo 500.
„Przyszłość mobilności jest elektryczna, a ZTE ma doświadczenie w produkcji tysięcy autobusów elektrycznych rocznie. Chiny poczyniły ogromne postępy w tej dziedzinie. Prototyp nowego autobusu elektrycznego wyprodukowanego w Rumunii zostanie ukończony około marca-kwietnia 2022 r., a następnie zostanie certyfikowany, zaś masowa produkcja rozpocznie się późnym latem lub na początku przyszłej jesieni ”- powiedziała Silvia Colacea, dyrektor generalny SC BMC Truck & Bus SA.
ZTE Holding stawia na Rumunię
„Możliwości biznesowe na rynku europejskim analizujemy od 2018 roku. Rumunia ma bogate dziedzictwo przemysłowe, wielu producentów części samochodowych, przestarzałą flotę transportu publicznego, którą należy wymienić, ale także dobre położenie - blisko rynków na Zachodzie i Turcji. Dzięki BMC Truck & Bus, który ma już fabrykę autobusów w pobliżu Bukaresztu, będziemy współpracować przy produkcji i sprzedaży w Rumunii oraz na eksport”- mówi Li Senjian, dyrektor regionalny Overseas Zonson Smart Auto Corporation, spółki zależnej ZTE Holding, która produkuje materiały eksploatacyjne i integruje rozwiązania dla autobusów elektrycznych z eksportem do Korei Południowej, Kazachstanu, Niemiec, Węgier, Grecji, Włoch, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Anglii.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kosztowna transformacja
Do 2024 roku EuroBus Diamond electric będzie produkowany we wszystkich wersjach długości wymaganych przez rynek, tj. 12, 8,5 i 18 metrów (przegubowych). Koszt inwestycji to około 25 mln euro. Istniejąca linia produkcyjna modelu diesla musi zostać przystosowana do produkcji autobusów elektrycznych za ok. 5 mln euro.
Firma BMC Truck & Bus, działająca na rynku rumuńskim od 20 lat, zdobyła już kilka kontraktów z autobusami elektrycznymi ZTE jako ich dealerem w Rumunii.