Błąd formalny w liniowym przetargu w Żyrardowie. Unieważnienie
14 sierpnia Żyrardów dokonał unieważnienia przetargu na świadczenie usługi przewozu regularnego na liniach autobusowych funkcjonujących na terenie gminy.
Przypomnijmy – Miasto wystawiło do przetargu dwa pakiety linii: jeden z umową na 60 miesięcy, drugi – z umową na 36 miesięcy. Do Żyrardowa zgłosił się z ofertą tylko PKS Gostynin, który wydawało się, że wygra przynajmniej jedno zadanie. Okazało się jednak, że miasto źle wprowadziło szacunkowy budżet i teraz czekamy na liniową powtórkę.
DWUCZĘŚCIOWY PRZETARG
Żyrardowski przetarg na obsługę linii został podzielony na dwie następujące części:
- część 1 - przewóz regularny autobusami klasy MAXI oraz autobusami elektrycznymi. Rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpi 1.09.2023 r., zaś jej zakończenie nastąpi w dniu 31.08.2028 r. Do przejechania przewoźnik będzie miał około 1 521 000 wzkm. Usługi świadczone będą na liniach 0 i 2,
- część 2 - przewóz regularny autobusami klasy MIDI. Przewozy mają być świadczone w okresie od 1.09.2023 r. do 31.08.2026 r. W tym przypadku planowana liczba wozokilometrów w okresie obowiązywania umowy to: 681 000. Usługi będą świadczone na liniach 3 i 5.
Do 1 sierpnia Żyrardów czekał na oferty od wykonawców. Wpłynęła jedna – na dwie części:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie sp. z o.o. – cena 19 630 026,00 PLN (część 1), 7 428 348,00 PLN (część 2).
Z kolei zamawiający zamierzał sfinansować zamówienie kwotą: część 1: 7 508 311 PLN, część 2: 11 936 868,94 PLN.
Budżet zamawiającego na linie diametralnie różnił się od tego co przygotował zamawiający, bowiem PKS wycenił część 1 drożej od części 2, zaś zamawiający odwrotnie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Miejskie tłumaczenie
W tej sytuacji oferta tylko co do części 2 zmieściła się w kosztorysie Żyrardowa. Jak wyjaśniło jednak miasto, wynikało to błędnego wprowadzenia do platformy zakupowej danych o budżecie.
-„Dane z szacunkowej wartości zamówienia wskazują, iż zamawiający nie ma możliwości podwyższenia kwoty zaplanowanej na zabezpieczenie kosztów realizacji części 1 zamówienia według danych wynikających ze złożonej oferty. Z kolei zawarcie umowy jedynie w części 2 zamówienia na podstawie złożonej oferty bez zawarcia umowy na część 1 zamówienia jest bezcelowe i sprzeczne z interesem publicznym. Zamówienie części 1 jest w istocie zamówieniem koniecznym do realizacji zadania obsługi publicznego transportu zbiorowego w ramach lokalnego transportu zbiorowego. Wartość ofert dla części 1 i 2 stanowi 139% kwoty na udzielenie obu zamówień w budżecie, a Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków w budżecie” – napisali miejscy urzędnicy.
TABOR DO OBSŁUGI LINII
Na koniec dodajmy, że zamawiający wymaga, aby przy realizacji przewozów objętych częścią nr 1 przetargu, przewoźnik dysponował, co najmniej 5 autobusami (w tym: 1 rezerwowym oraz 2 przekazanymi przez zamawiającego na podstawie umowy- użyczenia – są to Solarisy Urbino 9LE electric) spełniającymi poniższe wymogi: rok produkcji – 2023 lub późniejszy w liczbie 3 sztuk (2 do ruchu i 1 rezerwowy), napęd - silnik spełniający normy ekologiczne co najmniej Euro 6 lub równoważne, pojemność autobusów co najmniej 80 pasażerów pojazdy I klasy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MAXI), Zamawiający dopuszcza okres przejściowy, do sześciu miesięcy (z możliwością ewentualnego wydłużenia o 1 miesiąc), na czas produkcji autobusów i świadczenia usług przewozowych przez ten czas autobusami „pomostowymi”.
W przypadku części 2 przetargu - wykonawca w trakcie realizacji umowy ma dysponować, co najmniej 5 autobusami (w tym: 1 rezerwowym), spełniającymi następujące wymagania: rok produkcji – 2015 lub późniejszy, napęd - silnik spełniający normy ekologiczne co najmniej Euro 6 lub równoważne, pojemność autobusów co najmniej 55 pasażerów pojazdy I klasy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI), W przypadku zaoferowania przez wykonawcę do realizacji usługi autobusów fabrycznie nowych tj. wyprodukowanych w roku 2023r., zamawiający dopuszcza okres przejściowy, do sześciu miesięcy (z możliwością ewentualnego wydłużenia o 1 miesiąc), na czas produkcji autobusów, świadczenia usług przewozowych autobusami pomostowymi.
Link do liniowego przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/786387