Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Błąd formalny Otokara w Płocku. Oferta w budżecie, ale bez e-podpisu

infobus
15.04.2022 16:00

Nieoczekiwany zwrot akcji w przetargu Związku Gmin Regionu Płockiego, który 12 kwietnia otworzył ofertę w swoim pierwszym autobusowym przetargu na osiem międzymiastowych autobusów.

Propozycja od spółki Bus Trans Technik – dilera marki Otokar – zmieściła się w budżecie, ale niestety została złożona niezgodnie z przepisami. Spodziewamy się szybkiej powtórki i być może większych liczby ofert w drugim podejściu do zakupu pojazdów przez ZGRP.

Jedna oferta

Na inaugurację swoich taborowych zakupów mazowieccy samorządowcy otrzymali jedną ofertę - od warszawskiej firmy Bus Trans Technik, przedstawiciela Otokara w Polsce., który zaproponowała płockiemu Zarządowi niezwykły zestaw autobusów marki Otokar: Navigo U, Vectio U i Territo U, i to wszystko za kwotę 5.306.671,41 PLN brutto / 4.314.3666 PLN netto. Oferta ta zmieściła się w powiatowym budżecie, czyli w kwocie 5.882.352,94 PLN brutto. Nieźle!  Dodajmy, że zakres zamówienia obejmuje również przeprowadzenie szkoleń kierowców oraz pracowników zaplecza serwisowego.

Nieoczekiwanie 14 kwietnia Związek poinformował o unieważnieniu postępowania z powodów formalnych. Poszło o brak kwalifikowanego podpisu elektronicznego na ofercie, która zostało złożona poprzez miniportal. No cóż, nie takie widzieliśmy unieważnienia… W tej sytuacji należy się spodziewać szybkiej powtórki zamówienia.

POLSKI ŁAD

Przypomnijmy, że w listopadzie 2021 r. Związek Gmin Regionu Płockiego otrzymał 5 milionów zł z Polskiego Ładu na rozwój niskoemisyjnego transportu.

-„Przygotowany przez Związek Gmin Regionu Płockiego wniosek pod nazwą „Zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby transportu publicznego dla gmin członków Związku Gmin Regionu Płockiego” uzyskał wsparcie w wysokości 85 proc. – poinformował ZGRP. Wartość inwestycji to 5.882.352,94 zł, z czego 15 proc. (882.352,94 zł) będzie pochodziło ze środków Związku Gmin Regionu Płockiego.

Naszym zdaniem to nie koniec inwestycji spod znaku Związku, dlatego warto obserwować transportowe poczynania mazowieckich samorządowców. Dzięki zawartemu porozumieniu mogą oni liczyć także na duże pieniądze i to nie tylko od rządu.

-„Taki program jest potrzebny, żeby potem móc pozyskiwać środki unijne, które wymagają tego typu opracowań, wspólnego działania - zaznaczył Krzysztof Jadczak, wiceprzewodniczący Związku Gmin Regionu Płockiego.