Bielskie testy weneckiego Solarisa Urbino electric

infobus
26.10.2020 08:00

24 października na dwutygodniowe testy przyjechał dobielskiego MZK elektryczny Solaris Urbino 12 electric.

Pojazd będzie testowanyna liniach komunikacyjnych nr 6, 7, 8, 12, 21 oraz 28. Szczegółowy harmonogramtestów jest dostępny TUTAJ

Z Wenecji do … Polski

Elektrobus Solarisa (przeznaczony dla Actv w Wenecji) wyposażonyjest w baterie o pojemności 240 kWh, podzielone na 6 pakietów, z których każdywynosi 40 kWh. Baterie o pojemności 160 kWh umieszczono z tyłu pojazdu, apozostałych 80 kWh zainstalowano na dachu, nad pierwszą osią. Energia wbateriach uzupełniana jest za pomocą umieszczonego na dachu pantografu orazpoprzez tradycyjne złącze plug-in. Pierwsze z rozwiązań o mocy do 450 kWgwarantuje szybkie doładowanie baterii na trasie, natomiast popularna „wtyczka”służy do uzupełnienia baterii w zajezdni w czasie nocnej przerwy.

W 12-metrowym elektrycznym Solarisie została zamontowana ośelektryczną ZF, w którą wbudowane są dwa niezależne silniki elektryczne omaksymalnej mocy 2 x 125 kW. Rozwiązanie to pozwala na lepsze wykorzystaniewnętrza pojazdu, a także obniża jego masę.

-„Ciekawym, rzadko spotykanym dotąd w Polsce rozwiązaniemjest umiejscowienie siedzeń naprzeciwko drugich drzwi i przeniesienie miejscadla pasażerów niepełnosprawnych podróżujących na wózkach inwalidzkich orazpasażerów z dziećmi w wózkach dziecięcych z prawej strony drugich drzwi -informuje Komunikacja Miejska w Bielsku-Białej.

Dodajmy na koniec, że Miejski Zakład Komunikacyjny wBielsku-Białej nie ma jeszcze własnych autobusów elektrycznych. W ostatnimczasie przewoźnik jednak intensywnie testuje elektrobusy (m.in. eCitaro) z myślą o wprowadzeniu ichdo swojej floty.