Bielskie testy weneckiego Solarisa Urbino electric

24 października na dwutygodniowe testy przyjechał dobielskiego MZK elektryczny Solaris Urbino 12 electric.
Pojazd będzie testowanyna liniach komunikacyjnych nr 6, 7, 8, 12, 21 oraz 28. Szczegółowy harmonogramtestów jest dostępny TUTAJ
Z Wenecji do … Polski
Elektrobus Solarisa (przeznaczony dla Actv w Wenecji) wyposażonyjest w baterie o pojemności 240 kWh, podzielone na 6 pakietów, z których każdywynosi 40 kWh. Baterie o pojemności 160 kWh umieszczono z tyłu pojazdu, apozostałych 80 kWh zainstalowano na dachu, nad pierwszą osią. Energia wbateriach uzupełniana jest za pomocą umieszczonego na dachu pantografu orazpoprzez tradycyjne złącze plug-in. Pierwsze z rozwiązań o mocy do 450 kWgwarantuje szybkie doładowanie baterii na trasie, natomiast popularna „wtyczka”służy do uzupełnienia baterii w zajezdni w czasie nocnej przerwy.
W 12-metrowym elektrycznym Solarisie została zamontowana ośelektryczną ZF, w którą wbudowane są dwa niezależne silniki elektryczne omaksymalnej mocy 2 x 125 kW. Rozwiązanie to pozwala na lepsze wykorzystaniewnętrza pojazdu, a także obniża jego masę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Ciekawym, rzadko spotykanym dotąd w Polsce rozwiązaniemjest umiejscowienie siedzeń naprzeciwko drugich drzwi i przeniesienie miejscadla pasażerów niepełnosprawnych podróżujących na wózkach inwalidzkich orazpasażerów z dziećmi w wózkach dziecięcych z prawej strony drugich drzwi -informuje Komunikacja Miejska w Bielsku-Białej.
Dodajmy na koniec, że Miejski Zakład Komunikacyjny wBielsku-Białej nie ma jeszcze własnych autobusów elektrycznych. W ostatnimczasie przewoźnik jednak intensywnie testuje elektrobusy (m.in. eCitaro) z myślą o wprowadzeniu ichdo swojej floty.