Białystok szykuje się na elektrobusy. Przetarg na instalacje pod ładowarki
W ślad za zamówieniem na elektrobusy i ładowarki, 31 maja Białystok ogłosił przetarg na budowę linii i urządzeń elektroenergetycznych potrzebnych do ładowania autobusów elektrycznych na terenie trzech zajezdni.
Przypomnijmy, że 12 kwietnia Miasto Białystok ogłosiło przetarg na dostawę 20 szt. miejskiej autobusów zasilanych energią elektryczną klasy MAXI. Czas się na nie szykować.
Trzy lokalizacje
Trzej białostoccy przewoźnicy miejscy będą mieli stacje ładowania autobusów elektrycznych na terenie swoich zajezdni. Chodzi o KPK, KPKM i KZK. Ładowarki nie będą funkcjonowały bez zasilania i właśnie budowy zasilania dotyczy nowe postępowanie przetargowe miasta. Inwestycja jest związana z zamówieniem na dostawę 20 autobusów elektrycznych ładowanych za pomocą wtyczki plug-in wraz z wolnymi ładowarkami, o czym pisaliśmy w InfoBusie tutaj: https://transinfo.pl/infobus/bialystok-wchodzi-do-elektrycznej-gry-kontrakt-na-20-autobusow-z-popw/
Zakres zamówienia
Zamówienie obejmuje budowę linii i urządzeń elektroenergetycznych do zasilania punktów ładowania pojazdów w zajezdniach spółek komunikacyjnych znajdujących się w trzech lokalizacjach:
- Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o., ul. Składowa,
- Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o., ul. Składowa,
- Komunalny Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o., rejon ul. Zacisze i ul. Pomocnej.
Zasilanie ładowarek ma zostać wykonane w terminie 5 miesięcy od dnia przekazania placu budowy. Wymagany przez zamawiającego minimalny okres gwarancji jakości wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez zamawiającego robót i podpisania protokołu końcowego.
Zakres robót przewidzianych dla wykonawcy na terenie każdej zajezdni to:
- budowa doziemnego przyłącza elektroenergetycznego SN-15kV z projektowanego przez PGE Dystrybucja S.A. złącza kablowego ZK-SN pole nr 3 do projektowanych stacji,
- budowa zestawu stacji transformatorowych SN/nN z układem pomiarowym,
- budowa doziemnych zapomiarowych przyłączy elektroenergetycznych nN-0,4kV z projektowanych stacji transformatorowych do punktów ładowania pojazdów,
- przebudowa istniejącego oświetlenia terenu.
Zamawiający czeka na oferty od wykonawców do dnia 14 czerwca. Do kryteriów oceny ofert należą: cena (60%), okres gwarancji (20%), doświadczenie osoby (20%).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy w drodze
Z kolei oferty w zamówieniu na pierwsze białostockie elektrobusy poznamy 10 czerwca. Zakres tego kontraktu obejmuje:
- dostawę 20 nowych dwuosiowych autobusów miejskich, napędzanych silnikiem elektrycznym, ładowanych za pomocą złącza przewodowego (plug-in);
- dostawę, montaż oraz uruchomienie 20 sztuk stacji ładowania zajezdniowego i 3 sztuk stacji ładowania warsztatowego (ładowarek).
Białystok dokona wyboru najkorzystniejszej oferty bazująca na trzech kryteriach: ocena techniczna (T) / waga: 20 % warunki gwarancji i serwisu (G) / waga: 20 % cena - waga: 60 % Pojazdy mają pojawić się w Białymstoku w ciągu 12 m-cy od podpisania umowy.
Przypomnijmy, że o zakupi 20 elektrobusów dla Białegostoku mówi się od 2020 r. Wówczas miasto pozyskało dofinansowanie unijne na budowę Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego w wysokości ponad 135 mln zł. Projekt obejmuje też zakup 20 szt. autobusów elektrycznych i stacji ładowania.
-„Ze względu na rozwój tej technologii na rynku wiosną 2020 r. została podjęta decyzja o zakupie autobusów elektrycznych i zmianie zakresu rzeczowego projektu - informuje Agnieszka Błachowska z biura prasowego magistratu.