Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bezpieczny Autokar trwa. Kolejne kontrole autobusów

infobus
14.02.2020 11:00

Inspektorzy cały czas podejmują działania kontrolne w ramach akcji „Bezpieczny autokar – ferie 2020”.

Ze Szklarskiej Poręby do Olsztyna

25 stycznia inspektorzy z jeleniogórskiego oddziału Wojewódzkiego InspektoratuTransportu Drogowego we Wrocławiu prowadząc rutynowe kontrole związane z akcją”Bezpieczny autokar – ferie 2020″ zatrzymali do kontroli autokar jadący zeSzklarskiej Poręby do Olsztyna. W trakcie kontroli okazało się, że autokarprzewożący zorganizowaną grupę dzieci wracającą z ferii w Szklarskiej Porębie,nie posiada ważnych badań technicznych pojazdu.

Nie było to jedyne naruszeniestwierdzone podczas kontroli – kierowca nie oznaczył autokaru tablicą „dzieci”z przodu i z tyłu pojazdu, oraz poruszał się z prędkością 93 km/h przyograniczeniu do 70 km/h. Z powodustwierdzonych nieprawidłowości zatrzymano dowód rejestracyjny autokaru, akierowcy zakazano dalszej jazdy. Wobec przewoźnika toczy się postępowanieadministracyjne, a kierowcę ukarano mandatami karnymi. Na miejsce kontroli przedsiębiorca podstawiłzastępczy, sprawny autobus, którym dzieci dalej kontynuowały podróż do Olsztyna.

Z Legnicy do Opola

Niesprawny układ hamulcowy i wycieki płynów eksploatacyjnychujawniono w autokarze, który miał przewieźć młodzież na rozgrywki sportowe zLegnicy do Opola. Pojazd skontrolował i wycofał z ruchu patrol dolnośląskiejInspekcji Transportu Drogowego.

Kontrola stanu technicznego wykazała następujące usterki:Układ hamulcowy pojazdu był nieszczelny – siłownik hamulcowy lewego koła przedniejosi, felga oraz opona były zanieczyszczone wyciekającym płynem hamulcowym.Ślady wycieku pozwalały przypuszczać, że awaria trwała dłuższy czas.Inspektorzy zauważyli również wycieki oleju z silnika pojazdu.

Autobus nie zostałdopuszczony do dalszej jazdy. Kierowcę ukarano mandatem za stwierdzonenieprawidłowości i zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu do momentu naprawyusterek.

Na miejsce kontroli ITD przewoźnik podstawił zastępczyautokar. Tym razem inspektorzy nie mieli najmniejszych zastrzeżeń do jego stanutechnicznego. Ale kierowca nie zauważył, że zegar tachografu był przestawiony wstosunku do rzeczywistego o ponad dwie godziny. Mógł więc ruszyć w trasę podokonaniu wymaganej korekty.

Powyższe przykłady pokazują, że rutynowe kontrole InspekcjiTransportu Drogowego skutecznie wpływają na poprawę bezpieczeństwa przewozudzieci. I cały czas są konieczne.