Berlin zamawia 90 elektrycznych autobusów od Solarisa!
Berliński przewoźnik autobusowy BVG poinformował, że kontrakt o wartości ok. 61mln euro na zakup kolejnych 90 elektrobusów zostałprzyznany polskiemu producentowi – firmie Solaris Bus & Coach.
Elektryczna wiosna
Rada Nadzorcza BVG dokonaławyboru najkorzystniejszej oferty już na początku czerwca. Teraz – poupływie dwóch tygodni – firma oficjalnie poinformowała o tej decyzji opiniępubliczną. Pojazdy mają zostać dostarczone do stolicy Niemiec już wiosną 2020roku. Koszt zakupu 90 nowych pojazdów, plus wymagana infrastrukturaw w zakresie ładowania, szacuje się na około 61 milionów euro.
Jak informuje BVG, przewoźnikoczekuje, że Federalne Ministerstwo Środowiska,Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego oraz Federalne MinisterstwoTransportu i Infrastruktury Cyfrowej wesprą finansowo to zamówienie, w wysokościokoło 14 milionów euro.
Solaris w Berlinie
Dzięki najnowszemue-kontraktowi udział autobusów elektrycznych BVG w przyszłym roku wzrośnieprawie trzykrotnie – do łącznie 140 pojazdów.
Zamówione elektrobusy to modele Solaris Urbino 12 electric, które BVG kupowało już dwukrotnie. Przypomnijmy,że na berlińskich ulicach jeździ teraz 20 elektrobusów z Bolechowa – w wersjiUrbino 12 electric (5) i Nowy Urbino 12 electric (15). Niebawem dołączy do nichpiętnaście Nowych Urbino 18 electric, które BVG zamówiło na początku 2019 roku.To razem z najnowszym kontraktem daje łączną poziom 125 elektrobusów z logojamnika. A to pewnie nie koniec.
Warto dodać, że w tym roku BVGodbiera jeszcze 15 szt. autobusów Mercedes-Benz eCitaro, a równolegle toczą się sukcesywnedostawy Citaro z silnikami diesla Euro 6,z kontraktu na 950 takich pojazdów, który został podpisany w 2018 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Berliński standard
Najnowsze zamówione przez BVG autobusy elektrycznemają mieć długość 12 metrów i będą mogły pomieścić około 70 pasażerów. Nowością w zamówionych 90 pojazdach ma być ogrzewanie, która ma być tylko elektrycznie.To oznacza 100% bezemisyjności.
Ponadto wszystkie elektrobusy będąprzystosowane do szybkiego ładowania podczas eksploatacji w ruchu miejskim. Jakinformuje BVG, wcześniej zakupione Solarisy osiągnęły poziom pracy 16 godzin dziennie.
Na razie cała berlińska e-flotastacjonuje w zajezdni Indira-Gandhi-Straße. Przewiduje się, że nowe autobusy elektrycznezostaną skierowane głównie na linie 147, 240 i 294. Co ciekawe, Berlin nie chcetworzyć osobnych e-linii i dlatego poszczególne trasy będą obsługiwane taborem mieszanym- razem z pojazdami z silnikiem wysokoprężnym.
„