Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Berlin zadowolony z Solarisa. Kolejne elektrobusy

infobus
17.06.2018 13:22

Stolica Niemiec równo podzieliła swoje najnowsze zamówieniena zakup 30. autobusów elektrycznych. Połowa kontraktu trafiła do Mercedesa, apołowa do Solarisa. W przetargu BVG spotkali się wszyscy liczący producencie-busów w Europie, dlatego wybór polskiej firmy należy uznać za ogromny sukces.Wpływ na taką decyzję na pewno miała 3-letnia eksploatacja czterech Urbino 12 electric.

O zwycięstwie Citaro i szerszych zakupach tych pojazdów przezBVG pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. W tym artykule podkreślaliśmy fakt, że BVG zdecydowało się zakupićautobusy Mercedes-Benz Ciatro Electric jeszcze przed ich oficjalną premierą.

Inaczej wygląda sprawa z Solarisem, który w 2015 r. dostarczył do Berlina czteryautobusy Urbino 12 electric. Jako jedne z nielicznych (obok Brunszwiku) zostałyone wyposażone i indukcyjny system szybkiego ładowania Primove, zaprojektowanychprzez firmę Bombardier. Takie stacje zlokalizowano na obu końcowych punktachlinii 204, która liczy sobie 6,1 kilometra i prowadzi od Berlińskiego UniwersytetuTechnicznego do Dworca Südkreuz. Jej trasa została poprowadzona tak, abybezemisyjne Solarisy zatrzymujące się m.in. przy Dworcu ZOO, stanowiły wsparciedla bardzo ważnych punktów przesiadkowych całej metropolii. Wcześniej – od 2000r. – Solaris dostarczał do Berlina autobusy z silnikami diesla – głównie wwersji przegubowej – Urbino 18 – w liczbie prawie 300 szt.

Teraz ponownie przyszedł czas na autobusy elektryczne i tojuż w liczbie 15 szt. w wersji Nowy Urbino 12 electric. Razem daje to 19 polskichelektrobusów we stolicy Niemiec. Co ciekawe, podobnie jak zamówione równolegle modeleCitaro Electric, najnowsze jamniki będą ładowane poprzez plug-in. Czyżby indukcjasię nie sprawdziła?

Elektryki po połowie

Generalnie najnowszy kontrakt pokazuje, że żółta flotaBerlina staje się teraz jeszcze bardziej zielona. 15czerwca Rada Nadzorcza BVG potwierdziła udzielenie zamówienia Solarisowi iMercedesowi. Pierwsze pojazdy zostaną dostarczone wiosną 2019 roku. Wartośćzamówienia wynosi około 18 milionów euro.

Autobusy obu producentów mają mieć dwanaściemetrów długości i będą mogły pomieścić około 70 pasażerów. Elektrobusybędą ładowane nocą w zajezdni VBG na Indira-Gandhi-Straße poprzez wtyczki. Przewoźnikplanuje, że e-busy w pierwszej kolejności pojawią się na liniach 142, 147, 194i 240, gdzie w ruchu mieszanym będą kursować z pojazdami z silnikiem diesla.