Berlin z kolejnymi autobusami i ładowarkami. Z Polski
Przewoźnik Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) powiększył swoja flotę o pierwszy autobus Solaris Urbino 12 electric. Równolegle ruszyła się dostawa 15 szt. nU18 electric. A na terenie zajezdni trwa montaż kolejnych ładowarek od Ekoenergetyki.
W ostatnich dniach na berlińskie ulice wyjechał zarówno pierwszy Nowy Urbino 12 electric z najnowszego kontraktu na 90 szt. takich pojazdów, jak i pierwszy przegubowy elektrobus w Berlinie – także od Solarisa. Chodzi tutaj o model Solaris Urbino 18 electric – pierwszy z partii 15 szt., które wzmocniąflotę BVG w tym roku.
Wszystkie elektrobusy z Polski pojawią oprócz linii 142, 259, 300 i 347 także natrasach 147, 155, 250, 294 i N50. Oprócz centrum miasta, elektrobusy BVGwkrótce staną się częścią krajobrazu Hohenschönhausen, Pankow,Niederschönhausen, Friedrichsfelde i Wilhelmsruh.
90 elektryków
Równolegle ruszyły dostawy z pierwszej transzy zamówienia na 90 szt. nU12 electric. Terminy ich dostaw są następujące:
- Pierwsza partia 30 autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12electric z nowej dostawy przyjedzie do Berlina na końca kwietnia;
-
Od początku sierpnia do grudnia dołączy do nich sukcesywnie 60kolejnych autobusów.
Po zamknięciu tych dostaw berlińska flota będzie obejmować łącznie 140 autobusów zasilanych elektrycznie.
Przypomnijmy, że elektrobusy z logo Solarisa firma BVG kupowała już trzykrotnie: w wersji Urbino 12 electric (5), Nowy Urbino 12 electric (15) i Nowych Urbino 18 electric (15). To razem z najnowszym kontraktem daje łączną poziom 125 elektrobusów „made in Poland”.
Warto dodać, że w tym roku BVG odbierze też 15 szt. autobusów Mercedes-Benz eCitaro. Jak skrupulatnie policzyli Niemcy, dzięki zastosowaniu tychpojazdów BVG ograniczy emisję o około 8 000 ton CO2 rocznie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ładowarki też z Polski
Wszystkie zakupione przez BVG elektrobusy będą stacjonować wzajezdni Indira-Gandhi-Strasse. W tym celu przewoźnik zakupił 83 ładowarkiod Ekoenergetyka, które dołączą do 30. już działający stacji ładowaniazielonogórskiej firmy w Berlinie. Razem daje to 113 punktów ładujących.
I na koniec finanse. Całkowity koszt zakupu przez BVG najnowszych 90 elektrobusów, w tym infrastruktury do ładowania, szacuje się na około 61 milionów euro.
Taka skala e-zakupów była możliwa dzięki rządowemu wsparciu.Na berlińskie elektrobusy „złożyły” się dotacje z Federalnego MinisterstwaŚrodowiska w wysokości do 35 mln EUR oraz z Federalnego Ministerstwa Transportui Infrastruktury Cyfrowej w wysokości do 12,7 mln EUR. Tym samym Berlin zapłaciłtyle, ile za porównywalne autobusy z silnikiem diesla. Dobre!
Dlatego to nie koniec elektromobilnych inwestycji w stolicy Niemiec. Po „fazie rozruchu” BVG planuje pozyskać łącznie do 210 autobusów zasilanychelektrycznie.
„