Berlin kupi 350 elektrobusów. Z niemieckiego Zielonego Transportu Publicznego
W maju niemiecki rząd federalny zatwierdził dofinansowanie do berlińskiego projektu zakupu 350 autobusów elektrycznych powiązanego z rozbudową infrastruktury ładowania. Wszystko to ma zostać zrealizowane ddo 2025 roku.
Z tych środków BVG Berlin chce nabyć aż 320 przegubowych elektrobusów i zaledwie 30 solowych pojazdów. Wszystkie mają przyjechać do stolicy Niemiec w latach 2024 i 2025.
Niemiecki Zielony Transportu
W maju ośmiu niemieckim firmom transportowym i przedsiębiorstwom przekazano łącznie około 600 milionów euro dofinansowania na zakup przyjaznych dla klimatu autobusów. To niemiecka wersja naszego programu „Zielony Transport Publiczny”, tylko z nieco innym budżetem… i ze strategią inwestowania w ekologiczne rozwiązania głównie w dużych miastach.
Federalny minister transport Volker Wissing powiedział podczas konferencji prasowej:
-„Szczególnie w miastach, w których jest wiele autobusów, alternatywne napędy mogą w ogromnym stopniu przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2, emisji zanieczyszczeń i hałasu – a tym samym do poprawy jakości życia”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Berlin prawie połowę środków (ok. 83 mln euro) przeznaczy na rozbudowę odpowiedniej infrastruktury ładowania. Powstanie ona w zajezdni Indira-Gandhi-Strasse, zajezdni Spandau i nowej zajezdni na południowym-wschodzie miasta plus w tych lokalizacjach mają powstać specjalistyczne, elektromobilne warsztaty. Ponadto w całym mieście zostanie rozmieszczonych dodatkowych 70 stacji ładowania. Jak podkreśla BVG, federalne Ministerstwo Transportu po raz pierwszy uznało transformację i rozbudowę zajezdni jako koszty kwalifikowalne.
-„W 2022 i 2023 r. początkowo skupimy się na rozbudowie tej infrastruktury ładowania, aby przygotować się na zakup e-busów na dużą skalę” – informuje miasto.
Zgodnie z przyjętym planem, do końca 2025 r. około jedna trzecia największej floty w Niemczech, licząca łącznie 578 autobusów, będzie elektryczna i lokalnie bezemisyjna. Cała flota BVG ma zostać zelektryfikowana do 2030 roku.
Pojazdy i stacje ładowania to nie jedyne wyzwania. Berlin chce również wprowadzić szeroko zakrojoną cyfryzację procesów, aby stale monitorować stan ładowania autobusów, a tym samym optymalizować ich eksploatację.