Belfast stawia na autobusy i BRT [FILM]
Belfast chce w połowie2018 roku otworzyć system BRT. Dlatego w listopadzie miasto zamówiło 30sztuk przegubowych pojazdów Van Hool Exqui City o długość 18 metrów z hybrydowym napędem.To pierwsze belgijskie tram-busy w Wielkiej Brytanii, co oznacza także premieręExqui City z układem kierowniczym po prawej stronie.
Dostawę futurystycznychautobusów zaplanowano na połowę 2018 roku. Pojazdami będą jeździć kierowcy zgrupy transportowej Translink, a za ich obsługę serwisową odpowiadać będziefirma Road Trucks Limited z Larne.
ABC BRT
Prace nad projektem BRTrozpoczęły się w maju 2014 r. Budowa ruszyła m.in. od wytyczenie parkingów Park& Ride oraz wydzielonych pasów dla autobusów. Postęp prac można śledzićtutaj.
System BRT w Belfaście będzieskładał się z wydzielonych pasów dla autobusów, a pojazdy zostaną uprzywilejowanew ruchu miejskim. To zapewni szybką podróż dla pasażerów, a systemyinformacyjne w czasie rzeczywistym zaoferują możliwość łatwego zaplanowaniadalszej podroży. Aby przyspieszyć przemieszczanie się potoków pasażerskichbilety będzie należało skasować bilet przed wejściem na przystanek ? jak wmetrze. Dodając do tego nowoczesny wygląd samych pojazdów Exqui.City oraz ichkomfort otrzymamy w efekcie atrakcyjną alternatywę dla prywatnych samochodów.
Na zakończenie dodajmy,że irlandzka grupa transportowa Translink ogłosiła właśnie przetarg na zakupok. 20 nowych autobusów, które mają dowozić pasażerów do systemu BRT. Pojazdymają mieć pojemność od 40 do 60 pasażerów i ? futurystyczny wygląd.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
{https://www.youtube.com/watch?v=v97eyrLPJdE}
Futurystyczne Exqui City
-?To drugi bardzo dla nasważny kontrakt na autobusy Exqui.City ? podkreślił Filip Van Hool, prezes VanHool NV. – Dwa tygodnie temu mieliśmy przyjemność podpisać zamówienie na 20elektrycznych tram-busów dla Linz w Austrii. Teraz podobny projekt realizujemydla Belfastu. Oba zlecenia dają nam łącznie pulę 50 pojazdów, co dobrzewypełnia nasz program produkcyjny na kolejne lata. Liczba kontraktów w ostatnimczasie pokazuje, że tram-bus jest coraz częściej postrzegany jako pełnoprawnyśrodek transportu publicznego i nasza wizja transportu publicznego ? w oparciupojazdy o wysokiej jakości z wykorzystaniem wielu platform napędowych ? zyskujena popularności. Nie muszę dodawać, żesą to bardzo dobre wiadomości dla załogi fabryki w Koningshooikt, która zajmujesię m.in. produkcją serii Exqui.City.? Dodajmy, że do tej pory te futurystycznepojazdy (produkowane w długościach 18 lub 24 m) zostały lub zamówione przeztakie miasta jak Metz, Barcelona, Parma, Genewa, Luksemburg, Malmö, Bergen, Martynika, Hamburg i Linz.
„