Bazylea na autobusowych zakupach. Wygrywa Hess i Mercedes
18 firma Basler Verkehrs-Betriebe (BVB) poinformowała, kto dostarczy szwajcarskiemu miastu 62 szt. pierwszych autobusów elektrycznych.
Od 2027 cała flota przewoźnika ma mieć wyłącznie napęd elektryczny i bazować na odnawialnej energii.
Hess i Mercedes
Werdykt przetargowej komisji BVB jest następujący:
- Sszwajcarski Hess dostarczy 8 szt. podwójnie przegubowych autobusów w wersji LighTram 25 o długości 25 metrów;
- niemiecki EvoBus przekaże kolejnych 54 elektrobusów, w tym 16 szt. eCitaro i 38 szt. eCitaro G.
Wartość zamówienia to około 65 milionów CHF. Pierwsze e-busy powinny zostać dostarczone jesienią 2022 r., a cały kontrakt zostanie zamknięty wiosną 2023 r. Do 2027 r. BVB planuje zelektryzować całą swoją flotę, która będzie zasilana energią odnawialną.
-„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że do wiosny 2023 r. prawie połowa naszej floty autobusów będzie obsługiwana przez elektrobusy. Dzięki temu nasz tabor będzie bardziej przyjazny dla środowiska, cichszy i nowocześniejszy” – mówi dyrektor BVB Bruno Stehrenberger, Alex Naef
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei dyrektor generalny Carrosserie Hess AG powiedział: -„Jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni, że Hess został wybrany, aby przyczynić się do sukcesu systemu autobusowego Bazylei. Dzięki naszemu doświadczeniu i bliskości geograficznej możemy zapewnić BVB najlepsze możliwe wsparcie przez cały okres eksploatacji autobusów.
Linia nr 50
Dwuprzegubowe elektrobusy wejdą do obsługi linii nr 50, która kursuje z głównej stacji SBB do EuroAirport. Trasa ta odnotowuje stały wzrost liczby pasażerów i w ostatnich latach wyraźnie osiągnęła granicę swojej przepustowości. Odpowiedzią na wzrost popytu było zwiększenie częstotliwości kursowania, a teraz sięgnięto po kolejny środek – bardziej pojemny tabor. Dzięki długości 25 metrów, LighTram 25 zapewnia więcej miejsca dla pasażerów i bagażu, a także obszerną przestrzeń dla wózków dziecięcych lub pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.
BVB nie wyklucza, że pilotażowa flota ośmiu pojazdów dwuczłonowych pojazdów może się w przyszłości powiększyć i wejść na inne trasach o dużym obciążeniu.
Po zdobyciu przez Hess kontraktów z Brisbane, Winterthur i Zurychu, Bazylea to kolejne, ważne zwycięstwo szwajcarskiego producenta.