Baterie od CATL w elektrycznych autobusach Solarisa
Jak informuje chińska firma Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), nawiązała ona współpracę ze spółką Solaris Bus & Coach w zakresie dostaw baterii LFP.
Zdaniem CATL, współpraca ta pozytywnie wpłynie na dalszą promocję czystego transportu autobusowego i jednocześnie przyspieszy elektryfikację transportu publicznego w Europie. Akumulatory dla wielkopolskiego producenta najprawdopodobniej będą pochodziły z nowego zakładu w Niemczech.
Baterie LFP
CATL dostarczy Solarisowi baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) wyposażone w nowatorską technologię Cell to Pack (CTP) do zasilania elektrycznych autobusów miejskich z serii Urbino.
Jak informują Chińczycy, akumulatory CATL LFP charakteryzuje się długą żywotnością akumulatora i wysoką stabilnością termiczną. Tym samym e-busy Solarisa osiągną wyższy poziom bezpieczeństwa i lepszą wydajność w zakresie adaptacji do temperatury. Dzięki usunięciu konwencjonalnych części modułowych, innowacyjna technologia CTP oferuje większą gęstość akumulatora i tym samym dłuższy zasięg elektrobusu.
-„Solaris z siedzibą w Bolechowie jest jednym z wiodących europejskich producentów autobusów i trolejbusów. Korzystając z ponad 25-letniego doświadczenia i wyprodukowania ponad 22 000 pojazdów, Solaris każdego dnia wpływa na jakość komunikacji miejskiej w setkach miast w całej Europie. Z myślą o przyszłości firma wyznacza nowe standardy dynamicznie rozwijając swoje produkty, w szczególności w sektorze elektromobilności. Zajmuje pierwsze miejsce na rynku autobusów bezemisyjnych w 2021 roku w Europie. Solaris, rozpoczynając współpracę z CATL, rozszerzy swoją ofertę o nowe rozwiązania bateryjne dostępne w swoich pojazdach – czytamy w komunikacie.
Fabryka w Niemczech
Montowane w Bolechowie baterie CATL będą najprawdopodobniej pochodziły z niemieckiego zakładu w Arnstadt, zlokalizowany w samym sercu Niemiec, gdzie mają powstawać akumulatory dla największych niemieckich producentów samochodów. Dodajmy, że fabryka Contemporary Amperex Technology Thuringia GmbH to pierwsza taka inwestycja CATL poza Chinami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podczas kwietniowej ceremonii, Anja Siegesmund, Minister Środowiska, Energii i Ochrony Przyrody Turyngii oraz Wolfgang Tiefensee, Minister Gospodarki Turyngii przekazali Matthiasowi Zentgrafowi, prezesowi CATL na Europę zezwolenie na stworzenie fabryki baterii i mocy 8 GWh rocznie.
Budowa zakładu, będącego jednocześnie pierwszą fabryką akumulatorów w Niemczech, jest aktualnie w końcowej fazie, a instalacja maszyn idzie pełną parą, tak aby pierwsze ogniwa mogły zjechać z linii montażowych do końca 2022 roku.
-„Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą firmą, która otrzymała zgodę na produkcję akumulatorów „Made in Germany” – powiedział Zentgraf, dodając, że współpraca z władzami działa we wzorowy sposób.
Zakład w Arnstadt, ma składać się z dwóch obiektów: G1, istniejącego budynku zakupionego od innej firmy, w którym ogniwa będą montowane w moduły oraz G2, czyli nowo wybudowanej hali, w której będą produkowane ogniwa. Na budynkach zainstalowano panele fotowoltaiczne, aby produkcja odbywała się w sposób zrównoważony.
Dodajmy, że CATL rozpoczęło budowę swojej niemieckiej fabryki w 2019 r., a planowane zatrudnienie to 1500 miejsc pracy. Przy całkowitej inwestycji wynoszącej 1,8 mld euro, firma planuje w przyszłości osiągnąć zdolność produkcyjną 14 GWh zatrudniając 2000 osób.
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">We are proud to be recognized as the first battery manufacturing base joining World Economic Forum's <a href="https://twitter.com/wef?ref_src=twsrc%5Etfw">@wef</a> Global Lighthouse Network (GLN). <a href="https://t.co/zB0zvwKBQ1">pic.twitter.com/zB0zvwKBQ1</a></p>— CATL (@catl_official) <a href="https://twitter.com/catl_official/status/1446317915762876418?ref_src=twsrc%5Etfw">October 8, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>