Baterie Impactu w autobusach elektrycznych Alexander Dennis. Od 2024 roku
Impact Clean Power Technology zaprezentował systemy bateryjne dedykowane nowej generacji autobusów Alexander Dennis, Enviro100EV i piętrowego Enviro400EV.
Produkcja obu typów pojazdów została już rozpoczęta, a dostawy dla klientów z Wielkiej Brytanii i Irlandii planowane są na pierwsze miesiące 2024 roku. O premierze najnowszych pojazdów ADL pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie, Czas na szczegóły dt. baterii.
Kierunek – Wyspy!
Systemy bateryjne Impactu będą wykorzystywane w najnowszych autobusach - Enviro400EV oraz Enviro100EV. Zostaną w nich użyte pryzmatyczne ogniwa niklowo-manganowo-kobaltowe (NMC) o dużej wytrzymałości, które są mniej podatne na negatywny wpływ warunków eksploatacji m.in. niskich temperatur. Technologia ta zapewnia również wieloletni okres użytkowania bez strat początkowych parametrów.
-„W odpowiedzi na oczekiwania naszego partnera Aleksander Dennis, opracowaliśmy i dostarczyliśmy system bateryjny oparty o nowej generacji ogniwa litowo - jonowe w technologii NMC. Wymiary baterii pozwoliły na ich umiejscowienie w autobusie w taki sposób, że np. ogólna liczba pasażerów w pojeździe Enviro400EV zwiększyła się o 19%. Ponadto nasze baterie zostały tak zaprojektowane, że mogą być z biegiem czasu dostosowane do nowszych ogniw. Na szybko rozwijającym się rynku technologii bateryjnych zapewniamy użytkownikom możliwość modyfikacji i wprowadzenia najnowszych technologii podczas całego okresu użytkowania pojazdów – mówi Bartek Kras, wiceprezes zarządu, Impact Clean Power Technology.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W podłodze
Piętrowy autobus Enviro400EV będzie standardowo wyposażony w baterie o pojemności 472 kWh, z opcją 354 kWh. W midibusie Enviro100EV akumulatory mają pojemność 236 kWh lub 354 kWh. Co ważne, baterie montowane są wewnątrz podwozia i tylnej części pojazdu oraz pod schodami w przypadku Enviro400EV.
-„Jednym z elementów zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa jest sposób montażu - baterie nie są przykręcane bezpośrednio do podłogi pojazdu. Dzięki mechanicznej izolacji są chronione przed skręcaniem oraz uszkodzeniami spowodowanymi przez kamienie i inne przedmioty mogące się znaleźć na drodze” – mówi Chris Gall, Group Engineering Director w Alexander Dennis
Oba pojazdy mogą być wykorzystywane zarówno w ruchu miejskim jak i w przewozach pomiędzy miastami. Enviro400EV może zabrać 98 pasażerów, a jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 400km-. Z kolei Enviro100EV zabiera w zależności od konfiguracji od 25 do 45 osób i może pokonać nawet 460 km.