Barcelona ma już 17 elektrobusów od Solarisa
9 czerwca miało miejsce uroczyste przekazanie 23 nowych, przegubowych autobusów elektrycznych do floty TMB, w tym 14 marki Solaris i 9 marki Irizar.
Dołączyły one do siedmiu aktualnie eksploatowanych elektrobusów przez TMB, czyli 4 szt. marki Irizar i 3 szt. marki Solaris, które przypisane są do linii H16 i z powodzeniem funkcjonują od 2019 roku. Barcelona ma zatem łącznie 30 e-busów o dużej pojemności.
Elektryczna siedemnastka
Producent z Bolechowa przekazał już do floty Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) razem 17 szt. przegubowych elektrobusów Urbino 18 electric. Można je spotkać na linii H16 (na trasie str. Zona Franca – Fòrum Campus Besòs) oraz na linii 7.
18-metrowe egzemplarze Solarisa mają cztery pary drzwi, 36+1 miejsc siedzących, miejsce dla wózka inwalidzkiego i miejsce dla wózka dziecięcego. Ich ładowanie odbywa się przez pantograf w dwóch punktach zlokalizowanych na terenie Barcelony oraz poprzez plug-in w zajezdni TMB.
Ponadto najnowsze pojazdy wyposażono w systemy wspomagania jazdy, a zamiast lusterek wstecznych mają dwie kamery cyfrowe, które wyświetlają obraz w kabinie kierowcy, zapewniając mu optymalną widoczność. Pasażerowie mają m.in. do dyspozycji porty USB na poręczach do ładowania telefonu i Wi-Fi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z hybrydami
Przypomnijmy, że maju spółka TMB zamówiła też 30 szt. autobusów Solaris Urbino 12 hybrid, które jeszcze w tym roku trafią do jej floty. Najnowsze pojazdy dołączą do prawie setki autobusów Solarisa, które obecnie kursują na obszarze Barcelony i okolic.
To kolejne duże zamówienie z rynku hiszpańskiego, jakie w tym, roku zdobył Solaris. Oprócz 30 hybryd do stolicy Katalonii, producent dostarczy do Madrytu aż 250 autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym.
Przypomnijmy, że pierwsze Solarisy pojawiły się w stolicy Katalonii w 2014 roku. Obecnie w Barcelonie jeździ ich już prawie 100, a większość z nich to pojazdy z napędami hybrydowymi i elektrycznymi.