Aż trzy oferty na elektryczny autobus szkolny dla Szamotuł. I to z chorwackim debiutem
6 marca Urząd Miasta i Gminy Szamotuły otworzył ofertę w przetargu na dostawę jednego autobusu elektrycznego na potrzeby dowozu uczniów do placówek szkolnych.
Zadanie jest dofinansowane w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych”, co po zamówienia ze Sitna pokazuje, że wszyscy którzy otrzymali promesy o dofinansowaniu od poprzedniej ekipy rządzącej, zaczęli spieszyć się z ich realizacją. Natomiast w przypadku wielkopolskiej gminy tym kontraktem zainteresowali się aż trzej gracze, w tym Solaris i ARP.
CO Chciała WIELKOPOLSKA GMINA?
Poszukiwany autobus elektryczny ma być wykorzystywany na potrzeby dowozu uczniów do placówek szkolnych . Jego poszukiwane parametry są następujące:
- długość od 8,8 m do 12,00 m,
- max. wysokość 3,4 m,
- szerokość od 2,4 m do 2,5.
- liczba miejsc ogółem co najmniej 48, w tym: liczba miejsc siedzących: min. 39.
- wymagane przystosowanie autobusu do przewozu osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim
- autobus ma być napędzany silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy min. 120 kW, napęd realizowany poprzez silnik centralny, dopuszcza się rozwiązanie z silnikami umieszczonymi w osi.
- gwarancja na całość autobusu – min. 2 lata - bez limitu kilometrów, na występowanie korozji poszyć zewnętrznych oraz szkieletu nadwozia i podwozia - 10 lat, na powłoki lakiernicze - 5 lat, na baterie – min. 36 miesięcy (do wymiany kwalifikują się te, które mają poniżej 80% pojemności początkowej baterii).
- pojemność baterii minimum 217 kWh, zapewniająca zasięg autobusu na poziomie 270 km z energii akumulatorów
- autobus wyposażony w złącze plug – in,
- system ładowania-ładowarka kompatybilny z autobusem, min. moc ładowania 20 kW, przewód do ładowania min. długości 5 m.
- obudowa stacji ładowania musi spełniać normy w zakresie szczelności, oraz w zakresie odporności na wandalizm . Ładowarka zapewni maksymalne naładowanie baterii w czasie max 10 h. Gwarancja na ładowarkę wynosi min. 24 miesiące.
Termin wykonania zamówienia wynosi 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z tym, że dostawa autobusu ma nastąpić w 2025 r.
trzy oferty
W odróżnieniu od Sitna - zamówieniem wielkopolskiej gminy zainteresowali się aż trzej gracze, w tym pierwszoligowi jak Solaris i ARP. Razem samorząd otrzymał trzy propozycje:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- ARP E-VEHICLES z autobusem Pilea 10 z ceną 2.459.998,77 PLN brutto. Do tego firma zdeklarowała gwarancja baterii 60 m-cy, gwarancja na ładowarki 48 mce i termin realizacji - 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z tym, że dostawa autobusu ma nastąpić w 2025 r.
- Stromberg Consultancy d.o.o. Ljubacki Stanovi Ulica I 13-Razanac Zadarska – Chorwacja z ceną 2.298.944,00 PLN brutto. To zupełna nowość na naszym rynku i nie mamy pojęcia z jakim autobusem wystartowała chorwacka firma. Stawiamy na jakiś chiński model. Do tego firma zdeklarowała gwarancja baterii 96 m-cy (!), gwarancja na ładowarki 48 mce i termin realizacji - 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z tym, że dostawa autobusu ma nastąpić w 2025 r.
- Solaris Bus & Coach z autobusem Solaris Urbino 9 LE electric z ceną 2.687.550,00 PLN brutto. Do tego firma zdeklarowała gwarancja baterii 60 m-cy, gwarancja na ładowarki 48 mce i termin realizacji - 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z tym, że dostawa autobusu ma nastąpić w 2025 r.
Z kolei budżet gminy wynosi 2.400.000 zł brutto, czyli tylko Chorwaci sie w nim mieszczą. Natomiast poczekajmy spokojnie na sprawdzenie wymogów formalnych i oceny komisja przetargowa, który wypunktuje złożone propozycje według trzech kryteriów:
- Gwarancja baterii / Waga: 20,00
- Gwarancja Ładowarki / Waga: 20,00
- Cena - Waga: 60,00
Link do przetargu na http://www.platformazakupowa.pl/transakcja/882993