Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Autostrada A1 Sośnica – Bełk otwarcie ofert

infobus
30.09.2006 21:45

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o otwarciu ofert w przetargu ograniczonym, którego przedmiotem jest budowa autostrady A-1 na odcinku Sośnica –Bełk.

Firmy jakie złożyły swoje oferty to:

Buidimex –Dromex S.A. Warszawa – 310 279 944,57 EUR
Strabag Sp. z o.o. Warszawa, Strabag AG, Heilit+Woerner Bau GmbH – 327 396 251,55 EUR
J&P – AVAX S.A, Grecja – 213 493 865,61 EUR
DTP Terrassement S.A., Francja – 291 324 170,12 EUR
Zakres robót podstawowych, jakie obejmuje projekt:
prace przygotowawcze
wykonanie przebudowy urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z budową odcinka autostrady, węzłów, dróg poprzecznych i dojazdowych
budowę odcinka autostrady, dróg poprzecznych i dojazdowych, budowa dwóch miejsc obsługi podróżnych bez wyposażenia, 3 punktów poboru opłat na autostradzie bez wyposażenia, 3 węzłów
linie elektroenergetyczne WN, ŚN i NN napowietrzne i kablowe, budowa stacji transformatorowych o mocy 400KVA, 250kVA i 160 kVA
linie telekomunikacyjne napowietrzne i kablowe oraz kanalizacja telekomunikacyjna. Wzdłuż autostrady zaprojektowano rurociąg kablowy 4 otworowy i dwuotworowy z rur RHDPE 40/4,6mm przeznaczony dla kabli światłowodowych
budowę łączności autostradowej Dla potrzeb łączności alarmowej zaprojektowano 2 otworową kanalizację kablową poprzeczną z rur RHDPEp 110/10m
sieć wodociągowa
sieć gazowa średnioprężna i niskoprężna
budowę kanalizacji deszczowej
budowę kanalizacji sanitarnej
budowę separatorów, zbiorników retencyjno-oczyszczających i odparowujących
budowa pompowni ścieków deszczowych
urządzenia melioracji szczegółowych (rowów, budowę zbieraczy drenarskich 36 sztuk o długości 11,57 km i naprawę sieci drenarskich)
budowę wiaduktu WA 470 nad stawem Moczury, ul. Dworcową i torami
budowę 13 wiaduktów w ciągu autostrady i dróg poprzecznych
budowę 12 mostów w ciągu autostrady oraz 6 mostów w ciągu dróg poprzecznych
budowa przejścia podziemnego dla pieszych
budowę muru oporowego
roboty ulepszające istniejące podłoże dla posadowienia nasypów
roboty związane z zapewnieniem stateczności skarp nasypów i wykopów
roboty ziemne i wykończeniowe korpusu ziemnego w ciągu autostrady, dróg poprzecznych, łącznic węzła „Knurów, „węzła ”Dębieńsko”, węzła „Bełk”i dróg dojazdowych
kompletne wykonanie konstrukcji nawierzchni autostrady –w technologii betonu asfaltowego i SMA, dróg poprzecznych, łącznic węzła „Knurów, „węzła ”Dębieńsko”, węzła „Bełk”i dróg dojazdowych
wykonanie dróg dojazdowych do gospodarstw i pól oraz do urządzeń oczyszczających wody
wykonanie wyposażenia autostrady, dróg poprzecznych, łącznic węzła „Knurów, „węzła ”Dębieńsko”, węzła „Bełk”i dróg dojazdowych., związane z organizacją ruchu, oznakowaniem, oświetleniem i zabezpieczeniem
wykonanie wyposażenia autostrady dróg poprzecznych, łącznic węzła „Knurów, „węzła ”Dębieńsko”, węzła „Bełk”i dróg dojazdowych w urządzenia dla ochrony środowiska związane z odwodnieniem i oczyszczeniem wód, budową ekranów przeciwhałasowych i obsadzeniem zielenią
budowa zbiorników wód kopalnianych wody przemysłowej i przeciwpożarowej
przebudowa bocznicy kolejowej.
Szacowany koszt projektu około 239 mln euro (brutto) Projekt będzie współfinansowany przy udziale środków pochodzących z Funduszu Spójności (82%) i ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w procesie finansowania inwestycji drogowych współpracuje z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Unią Europejską. Współpraca ta jest realizowana poprzez Fundusz Spójności (d.ISPA) w przypadku kilkumastu inwestycji m.in. budowa drogi ekspresowej S-8, odcinek Radzymin –Wyszków wraz z obwodnicą Wyszkowa, budowa drogi ekspresowej S1 Bielsko Biała – Skoczów – Cieszyn. Wiele projektów dofinansowywanych jest także z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego -Transport (SPOT) np. budowa autostrady A6 na odc. Klucz –Kijewo.