Autosany i Jelcze dla Warszawy
Od początku marca br. na warszawskich ulicach pojawiają się stopniowo nowe autobusy Mastero, Libero i Solina, dostarczone w ramach kolejnych przetargów. 50 autobusów Jelcz Mastero zakupionych przez MZA od „Polskich Autobusów”ulokowano w dwóch praskich zajezdniach przy ulicy Ostrobramskiej i Stalowej. MZA dokonało w związku z tym pewnych ruchów organizacyjnych;i tak autobusy Solaris Urbiono przeniesione zostały z bazy przy Ostrobramskiej na ulicę Kleszczową i Woronicza, a starsze Jelcze na ulicę Redutową. Pozwoli to MZA na większą specjalizację zajezdni w obsłudze poszczególnych typów autobusów. Z kolei w ramach kontraktu zawartego przez ZTM z firmą Mobilis na obsługę linii peryferyjnych na warszawskich drogach zaczęły pojawiać się dostarczone przez „Polskie Autobusy”Autosany Solina i wykonane w Jelczu autobusy Libero, wszystkie z obniżoną podłogą, klimatyzacją, kamerami i głośnikami na komunikaty o trasie przejazdu. Docelowo na warszawskich ulicach, zwłaszcza tych wąskich, przy których powstaje wiele nowych osiedli jeździć będzie 20 Solin i 30 Libero. Zwłaszcza ten ostatni autobus może okazać się prawdziwym hitem: małogabarytowy, 8,5-metrowy, niskopodłogowy z przyklękiem i platformą dla osób niepełnosprawnych. Autobus na podwoziu wykonanym w Autosanie z silnikiem Cummins i w oparciu o dokumentację konstrukcyjną „Polskich Autobusów”został zmontowany w ZS Jelcz SA. Jest to pierwsza tak duża seria autobusów Libero, a zainteresowanie tymi pojazdami okazuje wiele przedsiębiorstw komunikacji miejskiej. Z kolei sanocka Solina, oparta na podwoziu Mercedes Vario, znalazła wielu nabywców nie tylko w Polsce. Wielkie zainteresowanie tym autobusem, poparte konkretnymi zamówieniami, zgłaszają klienci w Szwecji.