Autosan z kolejnym zabytkiem. Do Sanoka wraca Stokrotka
Miał umożliwić Autosanowi wejście na wielki rynek autobusów miejskich, ale wyprodukowano tylko jeden egzemplarz.
Mowa oczywiście o pierwszym niskopodłogowym modelu Autosan A844MN, który zadebiutował na targach Poznań Motor Show 2001, a latach 2003-2017 służył we flocie MPK Rzeszów.
Po 20 latach
Autosan nie tylko sprzedaje autobusy, ale także czasami je kupuje. Po dostawie wszystkich 60 sztuk Sancity 12LF CNG do stolicy Podkarpacia, Autosan zawarł jeszcze jedną umowę z MPK Rzeszów – tym razem producent zakupił autobus od przewoźnika, a dokładnie wyprodukowany w 2001 r. model A844MN o wdzięcznej nazwie „Stokrotka”.
Pierwszy miejski Autosan klasy MAXI - o długości 12 m i bazujący na podwoziu węgierskiej firmy Csepel - wyposażony jest w silnik MAN i skrzynię biegów ZF.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Stokrotka” to pojazd szczególnie ważny dla naszej fabryki, ponieważ jest pierwszym, całkowicie niskopodłogowym autobusem skonstruowanym w Sanoku i do tego wyprodukowanym tylko w jednym egzemplarzu. Z tych właśnie względów, z szacunku do własnej historii podjęta została decyzja o jego odkupieniu i odrestaurowaniu – informuje Autosan.
Obecnie "Stokrotka" wraca do macierzystej fabryki, gdzie specjaliści troskliwie się nią zajmą i przywrócą jej dawną świetność.
-„Mamy nadzieję, że w przyszłym, jubileuszowym dla fabryki AUTOSAN roku, dołączy do naszych zabytkowych, odbudowanych weteranów polskiej motoryzacji, autobusów SAN H01 i H9-20 i wszystkie cieszyć będą oczy pasjonatów autobusowych i nie tylko – deklaruje sanocki producent.