Autosan vs. Solaris w Chełmie. Obie oferty w budżecie
28 kwietnia Miasto Chełm otworzyło dwie oferty za zakup sześciu nowych autobusów z napędem spalinowym.
Zamówienie obejmuje też opcję zakupu kolejnych dwóch identycznych autobusów. O tym postepowaniu – i złożonym równolegle wniosku o dofinansowanie z Zielonego Transportu Publicznego – pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.
Wybrany producent będzie miał czas do 3 grudnia na dostawę pojazdów.
KRYTERIA OCENY OFERT
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), gwarancji i parametrów technicznych (40%).
Wśród kryteriów pozacenowych Chełm przyzna najwięcej punktów za:
- gwarancję minimum 60 miesięcy – 12 pkt,
- najniższe spalanie według SORT2 – 9 pkt,
- moc silnika minimum 175 kW – 7 pkt,
- liczba miejsc siedzących 25 i więcej – 7 pkt,
- szyba czołowa dzielona w osi pojazdu – 5 pkt.
Dwie oferty
Teraz na tle tych kryteriów czas przedstawić złożone dzisiaj dwie oferty. Obie złożyli polscy producenci:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Solaris na kwotę 7.002.144 PLN brutto / 5.692.800 PLN netto za 6 szt. autobusów Solaris Urbino 8,9 LE, co daje jednostkową cenę tego modelu na poziomie 948.800 PLN netto. Oferta zawiera koszt: a) autoryzacji serwisu: 42 000,00 zł / b) promocji: 2 000,00 zł. Z kolei łączna cena zamówienia z opcją to 9.336.192 PLN brutto (za 8 szt. autobusów Solaris Urbino 8,9 LE)
- Autosan na kwotę 6.560.820 PLN brutto / 5.334.000 PLN netto za 6 szt. autobusów Sancity 9 LE, co daje jednostkową cenę tego modelu na poziomie 889.000 PLN netto. Oferta zawiera koszt: a) autoryzacji serwisu: 72 785,00 zł, b) promocji: 7 380,00 zł. Z kolei łączna cena zamówienia z opcją to 8 747 760,00 zł brutto (za 8 szt. autobusów Sancity 9 LE).
Autobusowy budżet zamawiającego wynosi 7.088.403,40 PLN brutto, co oznacza, że obie oferty się w nim zmieściły. Wszystko wskazuje na chełmskie zwycięstwo Autosanu, ale poczekajmy do końca prac przetargowej komisji.
Jakie autobusy dla Chełma?
Sześć autobusów MIDI ma mieć długość od 8,4 do 9,5 m, a wysokość max. 3,20 m. Autobusy muszą posiadać dwoje drzwi w układzie 1-2-0. Wysokość wejścia we wszystkich drzwiach nie może przekraczać 320 mm. W standardzie jak zwykle przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć wysokość wejścia. Pojazdy będą napędzane silnikiem o mocy co najmniej 150 kW i pojemności skokowej od 4 do 7 dm3.
Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona, typu zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów. Ma być wyposażona m.in. w gniazdo USB, uchwyt na napoje, wieszak.
Z kolei siedzenia pasażerskie mają być wykonane z tworzywa sztucznego lub ze stali. Będą to siedzenia „twarde” z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. W przestrzeni pasażerskiej – na przednim nadkolu znajdzie się półka na bagaż. Do dyspozycji pasażerów będą także 2 gniazda USB. Autobusy będą wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy. System informacji pasażerskiej to oczywiście tablice kierunkowe zewnętrzne – elektroniczne, wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze białym. Ponadto, wewnątrz znajdzie się tablica wykonana na bazie matrycy LCD o wielkości ekranu minimum 21 cali. Tablica ma pokazywać numer linii, przystanek docelowy, przebieg trasy, informację o bieżącym przystanku.