Autosan pokazuje SanCity 12LF dla gmin spod Rzeszowa
15 Autosanów SanCity 12LF zakontraktowanych przez Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa zostało przed terminem dostarczonych do klienta. To finał realizacji umowy, którą sanocki producent podpisał z podrzeszowskim związkiem w kwietniu. I to przed czasem!
O umowie podpisanej między ZG PKS, a Autosanem pisaliśmy tutaj. Kontrakt opiewał na 16 143 750 PLN brutto. A to dawało 875 000 PLN netto za jedną „dwunastkę” z fabryki w Sanoku. Cena obejmuje ponadto czteroletnią gwarancję całopojazdową oraz przeglądy techniczne w tym okresie. Trzeba przyznać, że to cena iście promocyjna.
Dużo siedzeń z niskiej podłogi
Wygląda na to, że jeden „bocian” dla gmin spod Rzeszowa pomieści 105 pasażerów, w tym 29 na fotelach Ster NewCity. 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Takiego wyniku jeszcze ani razu nie uświadczyliśmy w sanockiej „dwunastce”. Bardzo ciekawie prezentuje się wnętrze, które jest utrzymane w przeważającej mierze w odcieniach szarości. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych autobusów jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał drzwi firmy Rawag z Rawicza z napędami BODE. Na życzenie miasta producent zamontował zewnętrzne oświetlenie progów wejściowych.
Pora zajrzeć w serce „bociana”. A tutaj standardowy komplet Autosana. Zastosowano silnik Cummins ISB6.7E6C 280B. To niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to najprawdopodobniej zależna typu RL82A. Jako napędową wykorzystano wolny portalowy most AV133/80.
Pakiet wyposażenia dla ZG PKS
Autosany są wyposażone w klimatyzację, co powinno poprawić komfort podróży, szczególnie w okresie letnim i zimowym. Przestrzeń pasażerska jest chłodzona za pomocą agregatu Aerosphere o mocy 25 kW, który to system skonfigurowała i dostarczyła firma Webasto Petemar. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych, wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Ponadto wyposażenie autobusów służyć będzie poprawie bezpieczeństwa pasażerów, gdyż w każdym jest zamontowany system monitoringu wizyjnego. Pasażerowie korzystający z linii ZG PKS nowymi Autosanami będą mogli podładować swojego smartfona dzięki zainstalowanym ładowarkom USB.
System informacji pasażerskiej prezentuje się bardzo bogato. Oparto go na rozwiązaniach firmy R&G Plus z Mielca. Są więc cztery zewnętrzne tablice diodowe, w tym jedna boczna, którą zamontowano z lewej strony pojazdu. Wszystkie najprawdopodobniej świecą na biało. W środku zamontowano trzy monitory LCD. Za kabiną kierowcy oraz za drugimi drzwiami mamy tablice ETM23. Do tego doszła jeszcze boczna ETM38, czyli nic innego jak „e-korale”). Do tego jeszcze system GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością steruje autokomputer z dotykowym interfejsem typu SRG6000P.
Nowe „bociany” pojawią się na liniach ZG PKS najwcześniej na początku listopada. Dlaczego tak późno? SanCity 12LF oraz już dostarczone 39 Iveco Crossway 10,8LE czekają aż gminny związek wyłoni operatora, który obsłuży jego linie.
„