Autosan i Jelcz odzyskają rentowność?
Spółki Autosan S.A. i Jelcz S.A. powinny w bieżącym roku odzyskać rentowność. Rozważa się także możliwość wejścia na GPW. W 2006 r., pomimo zdobycia łącznie 35% udziałów w polskim rynku, obie spółki Grupy Zasada zajmujące się produkcją autobusów odnotowały straty. Jelcz odnotował stratę netto 3,8 miliona zł (ok. 1 mln euro), a Autosan –2,1 miliona zł. Zysk w wysokości ok. 1 miliona zł odnotowała za to koordynująca ich pracę spółka „Polskie Autobusy”, zajmująca się sprzedażą autobusów obu marek. „W tym roku oczekujemy przełomu. Chcemy dokończyć restrukturyzację fabryk i w obu osiągnąć zysk.”- mówi Franciszek Gaik, prezes zarządu „Polskich Autobusów”. Dodał, że spółka zamierza się rozwijać poprzez wejście na nowe rynki. „Będziemy starali się zdobyć środki z różnych źródeł, rozważamy także wejście na Giełdę Papierów Wartościowych.”- mówi prezes. Jednak na Giełdzie miałaby być notowana tylko spółka „Polskie Autobusy”, a nie cała Grupa Zasada, która kilka lat temu wycofała się z warszawskiej GPW. W I kwartale b.r., Jelcz i Autosan sprzedały 91 autobusów wobec 108 rok wcześniej. W ciągu pierwszych 4 miesięcy 2007 r., liczba ta wyniosła 113 szt. w porównaniu ze 108 w pierwszych 4 miesiącami ubiegłego roku.