Autosan, EvoBus, MAN, Rafako, Solaris, Ursus i Volvo w e-Busie 2.0
Łącznie 18 firm wzięło udział w dialogu technicznym, które NCBiRzorganizowało w ramach drugiego podejścia do projektu polskiego, innowacyjnego autobusuelektrycznego. 10 lipca ten etap został zamknięty.
Dialog techniczny poprzedza samo ogłoszenie postępowania wsprawie wyboru wykonawcy/wykonawców na opracowanie i dostawę bezemisyjnychpojazdów transportu publicznego.
Timing dialogu
Przypomnijmy, że ogłoszenie dialogu technicznego zostało opublikowane w dniu 17 czerwca. Ostatecznytermin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w dialogu technicznymupłynął w dniu 8 lipca. W wyniku przeprowadzonej weryfikacji, do dialogu dopuszczono doudziału wszystkich wnioskodawców, czyli:
1)AIU+ Sp. z o.o. ul. Frezerów 3, 20-209 Lublin,
2)Autosan Sp. z o.o. ul. Lipińskiego 109, 38-500 Sanok,
3)EvoBus Polska, Sp. z o.o. al. Katowicka 46, 05-830Wolica,
4)Politechnika Śląska ul. Akademicka 2A, 44-110Gliwice,
5)RIOT Sp. z o.o. ul. Marii i Bolesława Wysłouchów 26/26,30-612 Kraków,
6)Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy InstytutAutomatyki i Pomiarów PIAP, Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa,
7)RDLabs Sp. z o.o. Sp.k. ul. Polna 48 lok.11, 00-644Warszawa,
8)SOLARIS Bus&Coach S.A. ul. Obornicka 46, 62-005Owińska,
9)Systemy Autobusowe Sp. z o.o. ul. Lotnicza 18, 04-192Warszawa,
10)Ursus Bus S.A. ul. Frezerów 7A, 20-209 Lublin,
11)Ursus S.A. w restrukturyzacji ul. Frezerów 7, 20-209Lublin,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
12)Impact Clean Power Technology S.A. Al. Jerozolimskie424A, 05-800 Pruszków,
13)BMZ Poland Sp. z o.o. ul. Alberta Einsteina 9, 44-109Gliwice,
14)Rafako S.A. ul. Łąkowa 33, 47-400 Racibórz,
15)SCHUNK CARBON TECHNOLOGYS.R.O. Sp. zo.o. Oddział wPolsce, ul. Bonifraterska 17,00-203 Warszawa,
16)Volvo Bus Corporation 405 08 Goteborg Szwecja
17)MAN Truck&Bus Polska Sp. z o.o.Al. Katowicka 9Wolica, 05-830 Nadarzyn,
18)Autonomous Systems Sp. z o.o. ul. Bojkowska 37A, 44-100Gliwice
Jaki jest cel?
Jak informuje NCBiR, celem dialogu było uzyskanieniezbędnych informacji technicznych w dziedzinie transportu bezemisyjnego orazinformacji o najbardziej innowacyjnych rozwiązaniach technologicznychdostosowanych do potrzebrynku, które umożliwiąrealizację celów programuw ramach dostępnego budżetu orazplanowanego harmonogramu. Dialog techniczny miał również na celu zbadaniemożliwości wykonawców wzakresie przeprowadzenia pracB+R, preferowanych warunków płatności oraz innych istotnych warunkówkontraktowych.
Teraz czekamy na przetarg i SIWZ, który określi szczegółowewarunki umowy partnerstwa innowacyjnego, w tym w szczególności w zakresie fazybadawczo-rozwojowej i warunków jej finansowania.
Na koniec dodajmy, że e-Busa 2.0 prowadzi Maciej Martyniuk,dyrektor Działu Rozwoju Innowacyjnych Metod Zarządzania Programami NCBiR, którykierował pracami także w ramach pierwszego podejścia NCBiR do tego projektu.
„