Autosan chce produkować 500 autobusów rocznie [FILM]
Eugeniusz Szymonik udzielił pierwszego wywiadów od momentu objęcia funkcji prezesa zarządu Autosan sp. z o.o., w którym wytyczył nowe kierunki rozwoju dla sanockiej fabryki. Jest kilka niespodzianek.
W wywiadzie udzielonemu portalowi esanok.pl – nowyszef Autosanu podkreślił, że jest nastawiony optymistycznie co do przyszłości sanockiej firmy.Podkreślił , że jest to już jedyna polska fabryka przemysłumotoryzacyjnego w naszym kraju, która ma grono doświadczonych konstruktorów, technologów i pracowników fizycznych.Przede wszystkim jednak – Autosan to świetnie rozpoznawalna na rynku marka i na tym fundamencieEugeniusz Szymonik chce oprzeć nowy rozdział w historii spółki. Nakreślone główne kierunkirozwoju firmy to:
-
produkcja 500 autobusów rocznie przy jednozmianowym systemiepracy;
-
przygotowanie produkcji autobusów elektrycznych;
-
wzrost płac – już od 1 marca o 15 proc – docelowo na poziomie średniejkrajowej;
-
zwiększenie zatrudnienia powyżej aktualnego poziomu 370pracowników.
Dobry rok 2018
W wywiadzie nowy szef Autosana podsumował ostatni rok, który był dla polskiegoproducenta bardzo dobry – jeżeli nie przełomowy. Firma wyprodukowała łącznie 110 autobusów, co oznacza wzrost o 400% w porównaniu do2017r., który to rok spółka zamknęła z sumą 30 pojazdów. Dodajmy, że w zeszłym roku rejestracje autobusów z logo bociana w Polsce wyglądały następująco:
-
łączna liczba zarejestrowanych autobusów: 104 szt., w porównaniu do 2017 r. to o +89 szt. / +593% więcej
-
liczba zarejestrowanych autobusów międzymiastowych: 3 szt., w porównaniu do 2017 r. to o -7 szt. / -70% mniej;
-
liczba zarejestrowanych autobusów miejskich: 101 szt., w porównaniu do 2017 r. to o +96 szt. / +1920% więcej.
Trzy lata – trzy etapy
Do wspomnianej produkcji500 autobusów rocznie Autosan chce dojść następującymi etapami:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
rok 2019 – wzrost produkcji o około 100 proc.
-
rok 2020 – wzrost produkcji o około 50 proc.
-
rok 2021 – wzrost produkcji o około 30 proc.
Jak zaznaczył Eugeniusz Szymonik w wywiadzie dla esanok, najpilniejszą sprawąobecnie jest osiągniecie poziomu produkcji autobusów przeliczeniowych napoziomie 170-190 sztuk, czyli średnio o wartości 150 mln złotych. Co ciekawe irzadkie w naszym kraju, w udzielonym wywiadzie Eugeniusz Szymonik chwalił swoichpoprzedników, którzy od momentu wykupienia spółki przez Polską Grupę Zbrojeniowąprzeprowadzili jej gruntowną restrukturyzację.
Na koniec zapraszamy do obejrzenia video-wywiadu:
{https://www.youtube.com/watch?v=ugnvGydWgsk}
„