Autonomiczna jazda autobusem Volvo po zajezdni [FILM]
![Autonomiczna jazda autobusem Volvo po zajezdni [FILM]](https://transinfo.pl/x/wp-content/uploads/2022/01/Autonomiczna-jazda-autobusem-Volvo-po-zajezdni-FILM-0.jpg)
Szwedzki producent autobusów po raz pierwszy zaprezentowałswój 12-metrowy elektryczny autobus miejski poruszający się całkowicieautonomicznie na terenie zajezdni firmy Keolis.
Pokaz odbył się w zajezdni autobusowej pod Goeteborgiem wSzwecji. Autobus przejechał samodzielnie pomiędzy zatoką parkingową a kilkomastanowiskami roboczymi – w tym myjnią, stanowiskiem serwisowym oraz stacjąładowania elektrycznego, a następnie sam zaparkował w odpowiedniej zatoce -wszystko to z pasażerami na pokładzie.
Krok w autonomię
-„Dzisiejsza prezentacja to ważny krok na naszej drodze doautonomiczności, pokazaliśmy dziś jakie korzyści może przynieść zajezdniomtakie rozwiązanie. Najważniejsze z nich to bardziej wydajny przepływ ruchu,większa efektywność, mniejsze ryzyko kolizji i wyższy poziom bezpieczeństwa.Standardowy interfejs ładowania OppChargeTM idealnie nadaje się do autonomicznegoładowania, eliminując potrzebę podłączenia do autobusów kabli zasilających wzajezdni”, powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.
-„Z dzisiejszej perspektywy wydaje się, że ta nowatechnologia mobilności będzie bardziej powszechna za 5-10 lat. Jej wprowadzeniedo zajezdni nie tylko przyspieszy rozwój, ale poprawi też naszą efektywność, atym samym – zapewni korzyści naszym pasażerom w nadchodzących latach”,powiedział Jan Kilström, prezes Keolis w Szwecji.
Prezentacja w zajezdni Keolis była kolejnym z szeregu udanychpokazów autonomicznych autobusów przeprowadzonych przez Volvo Buses w ostatnichlatach. Był to przy tym jeden z pierwszych pokazów odbywających się wprawdziwej zajezdni autobusowej – czyli w jednym z tych z obszarów, które wocenie Volvo oferują największy potencjał automatyzacji.
„Wciąż jeszcze wiele lat dzieli nas od zobaczenia w pełniautonomicznych autobusów na drogach publicznych, ale ponieważ zajezdnieautobusowe są zamkniętymi obszarami o przewidywalnym i powtarzalnym przepływieruchu, autobusy autonomiczne mogą tam zostać wykorzystane dużo szybciej.Współpraca z Keolis dała nam wyjątkową możliwość przetestowania autonomicznegoautobusu w rzeczywistych warunkach, co pomoże nam w dalszym rozwojuautonomicznych rozwiązań” – dodał Håkan Agnevall.
{https://www.youtube.com/watch?v=FRtN0OohuYA}
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Automatyczne ładowanie
ABB, firma która wspólnie z Volvo oferuje system szybkiegoładowania OppChargeTM, również dostrzega nowe możliwości.
-„ABB angażuje się w budowanie zero-emisyjnej przyszłości, azrównoważony transport publiczny jest tu istotnym elementem. Dysponujemyproduktami i rozwiązaniami umożliwiającymi dostarczanie energii elektrycznej odjej wytworzenia do momentu poboru w sposób bezpieczny, inteligentny izrównoważony. Wytwarzane przez ABB ładowarki do autobusów elektrycznych zautomatycznym połączeniem na dachu, umożliwiają efektywne ładowanie autonomicznychautobusów. Wraz z Volvo z niecierpliwością czekamy na przyszłość tej innowacjiw transporcie „, powiedział Mats Peterson, dyrektor ds. elektryfikacji ABB wSzwecji.
„