Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Automet wygra w Stalowej Woli. Midi do unieważnienia?

infobus
24.06.2016 15:00

WczorajMZK otworzyło oferty w dwuczęściowym przetargu na dostawę łącznie czterechautobusów. Swoje propozycje przedstawiło trzech oferentów. W pierwsze częścipropozycję przedstawił Automet, natomiast w kolejnej Autosan i Solaris.

Warunkiformalne zamówienia opisaliśmy tutaj. W ramach pierwszej części MZK chciałowyłonić dostawcę dwóch autobusów klasy mini. Wymagania techniczne jakieoferentom postawiła miejska spółka są identyczne jak w przypadku zapytańcenowych, które przedsiębiorstwo przeprowadziło w styczniu i kwietniu.

Wdrugiej MZK chciało wybrać dostawcę dwóch autobusów klasy midi o długości 8,4 -9 m. Miały to być pojazdy niskowejściowe. Powinny umożliwiać podróż 55pasażerom, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Wejście na pokład miałobyć możliwe dzięki minimum dwóm wejściom. Ponadto nie mogło zabraknąćklimatyzacji, monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej.

Wpierwszej części ofertę jako jedyny przedstawił Automet. Sanocka firma wyceniładostawę dwóch Mercedesów Sprinter w wersji miejskiej na 1 178 094 zł brutto.Oferta mieści się w kosztorysie założonym przez MZK, więc należy spodziewać sięjej akceptacji.

O kontraktna autobusy midi walczą Autosan i Solaris. Pierwsza z firm jest tańsza. Za dwaSanCity 9LE żąda 1 709 094 zł brutto. Z kolei producent z Bolechowa dwa Urbino8,9LE wycenił na 2 091 000 zł brutto. To cena powyżej szacunków MZK. W tej części zamówienia cena po zmianach SIWZ ma 73% wagi. 22% to ocena techniczna, w której korzystniej wypada Solaris. Pozostałe 5% to warunki gwarancji. 
Zatem pozostaje czekać na werdykt MZK. A tutaj są dwie możliwości. Pierwsza, że spółka dopłaci do oferty producenta „jamników”, który na punkty wygrywa z Autosanem. Druga to unieważnienie z powodu przekroczenia kosztorysu. Sprawę trzeba postawić jasno- wątpliwe jest by Solaris niepoprawnie przygotował ofertę.