Autobusy za pociągi: 16 ofert na linię Warka-Radom
W czasie transportowego przestoju i oczekiwania na lepsze czasy, dobrym pomysłem wydaje się uczestnictwo w często organizowanych przetargach kolejowych na zastępczą komunikacje autobusową.
I mamy kolejne potwierdzenie – tym razem z Mazowsza, że autobusowi przewoźnicy myślą podobnie.
Dwa zadania
Niedawno Koleje Mazowieckie szukały przewoźników autobusowych do obsługi trasy Warszawa-Pilawa. Teraz przyszedł czas na ZKA na odcinku Wraka – Radom – Warka. Zamówienie zostało podzielone na dwie części:
-
część 1 – obsługa przewozów autobusami niskopodłogowymi lub niskowejściowymi o charakterze międzymiastowym – planowana praca przewozowa to 363 700,00 wozokilometrów,
-
część 2 – obsługa przewozów autobusami wysokopodłogowymi o charakterze międzymiastowym lub turystycznym – planowana praca przewozowa to 545 550,00 wozokilometrów.
Zastępcza komunikacja autobusowa będzie jeździła za pociągi w okresie od 1 lipca do 12 grudnia. Cały budżet na to przedsięwzięcie to 6 783 930 PLN netto.
Szesnaście ofert!
21 maja Koleje Mazowieckie otworzyły autobusowe oferty, których było rekordowo dużo. Swoje propozycje złożyły następujące firmy:
W zadaniu 1 z budżetem 2 749 572 PLN netto mamy:
-
konsorcjum Stalko, Polonus i PKS Grodzisk z ceną 2 160 378 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 4,95 PLN netto);
-
PKS Tarnobrzeg z ceną 2 134 191,60 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 4,89 PLN netto);
-
Markpol, Mielec z ceną 2 684 106 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 6,15 PLN netto);
-
Transport & Infrastructure Managment, Warszawa z ceną 2 932 876,80 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 6,72PLN netto).
Przypomnijmy, że w tym zadaniu cena w wyborze najkorzystniejszej oferty ma 70% wagi, a wiek pojazdów – 30%. Wydaje się jednak, że tutaj najbliżej zwycięstwa jest Markpol, który zaoferował zarówno najniższą cenę, jak i stosunkowo młode roczniki.
W „wysokopodłogowym” zadaniu 2 z budżetem 4 124 358 PLN netto wpłynęło o wiele więcej ofert niż w „niskopodłogowym” i mamy:
-
konsorcjum Stalko, Polonus i PKS Grodzisk z ceną 2 232 390 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 3,41PLN netto);
-
Sławomir Bujak, Trzęsówka z ceną 1 754 488,80 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 2,68 PLN netto);
-
Raf Trans, Warszawa z ceną 2 258 577 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 3,45 PLN netto);
-
Dar-Bus z Łochowa z ceną 1 728 302,40 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 2,64 PLN netto);
-
Arriva Toruń z ceną 3 404 232 netto (czyli koszt 1 wzkm to 5,20 PLN netto);
-
Markpol, Mielec z ceną 2 075 272,20 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 3,17 PLN netto);
-
Mariusz Franków z Birczy z ceną 2 088 365,40 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 3,19 PLN netto);
-
Transport & Infrastructure Managment, Warszawa z ceną 2 094 912 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 3,20 PLN netto).
-
All mit Automobile, Mława z ceną 1 170 872,50 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 3,50 PLN netto);
-
Lembus, Sobolew z ceną 2 153 831,4 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 3,29 PLN netto).
W drugim zadaniu KM cena w wyborze najkorzystniejszej oferty ma 74% wagi, a wiek pojazdów – 26%. Wydaje się, że tutaj najbliżej zwycięstwa jest Dar-Bus, który zaoferował zarówno najniższą cenę, jak i stosunkowo młode roczniki. Natomiast zagadkowa – zresztą jak i sama firma – jest cena w ofercie All mit Automobile. Albo błąd w przepisywaniu ofert, albo to jest właśnie oferta z najniższą ceną.
Autobusowe wymagania
Przypomnijmy, że zadanie nr 1 ma być realizowane przy wykorzystaniu 10 autobusów (w tym trzech rezerwowych). Z kolei dla zadania 2 przewidziano 13 autobusów (w tym trzy pełniące rolę rezerwowych). Wszystkie autobusy mają być nie starsze niż z 2010 roku. W pozostałym zakresie stan techniczny autobusów przeznaczonych do ZKA ma przedstawiać się następująco:
– zamawiający nie dopuszcza do realizacji usług pojazdów typu SAM, tj. takich, które zostały zabudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub własnej ramy konstrukcyjnej,
– autobusy muszą posiadać oznaczenia brygad, za szybą czołową, jak również numery taborowe umieszczone w sześciu punktach nadwozia oraz dwóch punktach wewnątrz pojazdów,
– zamawiający wymaga umieszczenia w autobusach informacji pasażerskiej – dotyczącej obowiązującej taryfy biletowej, przewozowej i regulaminów,
– pojazdy mają być wyposażone w wyświetlacze elektroniczne czołowe – z oznaczeniem numeru linii wraz z przystankiem docelowym,
– zewnętrzna kolorystyka autobusów ma być utrzymana w jednolitych barwach,
– wykonawca ma obowiązek zapewnić utrzymanie w pojazdach komfortowej temperatury dla podróżnych – obejmuje to również konieczność wyposażenia autobusów w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej,
– autobusy mają być wyposażone w urządzenia lokalizacji GPS.
„