Autobusy z hybrydowym napędem na ogniwa paliwowe testowane w Niemczech
Aktualnie niemieckie miasto Hamburg obsługuje największą flotę autobusów na ogniwa paliwowe w Europie. Dziewięć autobusów Citaro przejechało ok. 250 000 km podczas ostatnich czterech lat i przewiozło ok. 800 tys. pasażerów. Prototypy są wyposażone w akumulatory dużej wydajności, ładowane podczas każdego hamowania, a następnie uzyskaną energią wspomagające rozpędzanie pojazdu. Akumulatory rozciągnięte są na całej długości autobusu, służąc gromadzeniu energii podczas postoju i w ruchu ulicznym. Szczególnie zmniejszenie użycia kosztownego wodoru oraz redukcja hałasu były pierwszymi rezultatami testów. Autobusy zasilane na ogniwa paliwowe działają w oparciu o wodór dostarczany pod wysokim ciśnieniem oraz niklowo-metalowe akumulatory. W odróżnieniu od benzyny i ropy, nowe autobusy na ogniwa paliwowe nie emitują dwutlenku węgla oraz innych toksycznych substancji, są ponadto wysoce wydajne energetycznie oraz znacznie cichsze.