Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Autobusy wodorowe w praktyce – Niemcy [FILM]

infobus
09.07.2018 08:30

Ostatnio sporo pisaliśmy o autobusach wodorowych czas sprawdzać,jak one funkcjonują w praktyce. Prezentujemy film z Kolonii, gdzie jeżdżąpojazdy Van Hool A330FC.

Udana eksploatacja tych pojazdów w RVK Köln spowodowała, że w2018 r. belgijski Van Hool podpisał kontrakt na dostawę aż 40 autobusówwodorowych z niemieckimi przewoźnikami RVK Köln oraz WSW Wuppertal.

-„To największe w Europie zamówienie na autobusywodorowe, jakie kiedykolwiek zostało złożone. Będzie z pewnością wsparciem dlaupowszechnienia tej technologii w transporcie publicznym – powiedział prezesVan Hool, Filip Van Hool.

Zgodnie z umową – 30 pojazdów na ogniwa paliwowe trafi doKolonii, zaś pozostała dziesiątka – do Wuppertal. Dostawy rozpoczną się wiosną2019 r. Dodajmy, że po ulicach Kolonii jeżdżą już dwa wodorowe autobusy VanHoola, które można zobaczyć na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=jXpSE_HOftQ}

-„Autobusy wykorzystujące wodorowe ogniwa paliwowe należądo najbardziej przyjaznych środowisku pojazdów dla transportu publicznego. Nietylko nie emitują zanieczyszczeń, ale są też znacznie cichsze w eksploatacji -dodaje Eugen Puderbach, szef RVK Köln.

Wszystkie pojazdy wyprodukowane zostaną w belgijskiej fabryceVan Hool – w Koningshooikt. Stamtąd do Niemiec trafią zeroemisyjne, dwuosioweautobusy 12 metrowe Van Hool A330FC, wyposażone zarówno w ogniwa paliwowedostarczone przez kanadyjską firmę Ballard, jak i baterie. Za napęd pojazdówbędzie odpowiadał elektryczny silnik Siemensa o mocy 286 KM (210 kW). Zbiornikiwodoru, mogące pomieścić 38,2 kg tego paliwa, pozwolą z nawiązką na wypełnieniecałodziennego rozkładu jazdy autobusów. przewidzianego na 350 km. Zużyciewodoru na 100 km wyniesie ok. 8 kg.

Van Hool buduje autobusy wodorowe przeznaczone na rynekamerykański już od 2005 r., zaś na europejski – od 2007 r. Działający wautobusowej branży od ponad 70 lat Van Hool w sumie wyprodukował już 53 pojazdytego typu.